El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres de la variant de la C-243a de Sant Sadurní d'Anoia, per un valor de 4,7 MEUR. Es preveu que els treballs s'adjudiquin el març, amb l'objectiu que comencin l'estiu vinent, amb un termini d'execució de 12 mesos.

Reduir el trànsit al nucli de Sant Sadurní d’Anoia

Actualment, la carretera C-243a, de Vilafranca del Penedès a Sant Sadurní d’Anoia, connecta amb la vialitat urbana de Sant Sadurní pel seu costat sud. Els vehicles procedents d’aquesta carretera que es volen dirigir a l’oest de Sant Sadurní d’Anoia (per anar cap a Sant Pere de Riudebitlles, per la BP-2151) o al nord d’aquesta població (cap a Masquefa o Piera per la BV-2241) han de travessar els carrers del nucli urbà de Sant Sadurní d’Anoia.

Així, per tal de reduir el pas de vehicles pel nucli de Sant Sadurní i millorar la seguretat i fluïdesa del trànsit en aquesta zona, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha projectat construir una variant de la C-243a. Ara, el DPTOP ha iniciat la licitació de les obres d’aquesta variant, per un import de 4,7 MEUR. Es preveu que els treballs s’adjudiquin el març vinent i puguin començar durant l’estiu, amb una durada de 12 mesos.

Característiques de la variant

La nova variant de Sant Sadurní d’Anoia s’iniciarà al sud-oest del municipi, a la rotonda construïda amb motiu de les obres del condicionament de la C-243a. El traçat discorrerà pel costat oest de la població i finalitzarà al punt on conflueixen les carreteres de Sant Pere de Riudebitlles (BP-2151) i de Masquefa i Piera (BV-2241).

La longitud total de la variant és d’1,4 quilòmetres i la secció estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. El pendent màxim de la variant serà del 6%.

Per accedir al camí de Can Rossell, es preveu una intersecció en “T”, així com la reposició del camí mateix i un pas superior de 28 metres de longitud sobre el tronc de la variant. També s’ha previst la construcció d’un calaix per passar sobre el torrent de Casetes d’en Mir i un pont sobre el torrent dels Solanes, que tindrà una longitud de 54 metres.

La variant finalitzarà en una rotonda de nova construcció, on confluiran la BP-2151, la BV-2241 i la BV-2244, coneguda com a carretera de circumval·lació o cinturó de ronda de Sant Sadurní d’Anoia. Aquesta rotonda, de 65 metres de diàmetre exterior, tindrà una anella formada per un voral interior de 0,5 metres, dos carrils de 4 metres i un voral exterior d’1,5 metres. L’últim metre de l’illot interior serà trepitjable.