L’estudi del perllongament de l’L1, inclòs al Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2001-2010, té per objectiu incrementar l’accessibilitat en transport públic dels barris situats a la part nord i oest de Badalona, que actualment no disposen de cap accés directe al sistema ferroviari.
Segons les previsions del PDI, el nou tram perllongat de l’L1 tindrà una demanda de 19.500 persones en dies feiners i permetrà desplaçar-se en metro tant cap al centre de Badalona com cap a Barcelona.
L’estudi informatiu, que té un termini de redacció de 9 mesos, haurà de preveure les següents estacions per donar cobertura a aquests barris residencials:
Estació 1: situada a la intersecció de la Rambla Sant Joan amb el Passeig Olof Palme i el carrer Liszt, que donarà servei tant a la part alta de Lloreda com a Montigalà.
Estació 2: ubicada a la part alta del barri de Sant Crist, amb un accés directe al mercat de Lloreda.
Estació 3: situada a la intersecció de l’avinguda Martí i Pujol amb el carrer Bufalà.
Estació 4: es correspon amb el futur intercanviador amb l’L2. S’ubicarà a l’Illa Fradera, on actualment s’està construint la nova estació del perllongament de l’L2.