La Generalitat impulsa la millora general d’un tram de 21,6 quilòmetres de la carretera T-331, des de la rotonda final de la variant d’Ulldecona fins a la C-12 a Vinallop, al terme municipal de Tortosa. Les obres consistiran en l’eixamplament de la calçada, l’eliminació de revolts i la construcció de les variants de Santa Bàrbara i Vinallop. El projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental que ara es sotmeten a informació pública contemplen un cost total de les obres de 22 MEUR.

A la carretera comarcal T-331 s’han fet durant els darrers anys diverses actuacions de millora, com ara la correcció d’una zona de revolt a Ulldecona, amb un cost de 200.000 euros, o bé el nou pont sobre el barranc del Lledó, entre el Montsià i el Baix Ebre, amb una inversió d’1,1 MEUR.

Així mateix, es va eixamplar la carretera a la zona de la Creu del Coll, al terme de Freginals, amb un cost d’1,2 MEUR. No obstant, la resta de la carretera continua tenint una amplada insuficient i no té vorals, motiu pel qual s’ha decidit impulsar la millora d’un tram de 21,6 quilòmetres que discorre pels municipis d’Ulldecona, Freginals, Godall, la Galera, Santa Bàrbara, Masdenverge i Tortosa.

Les principals actuacions seran les següents:

 L’eixamplament de la carretera fins aconseguir una calçada formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’un metre d’amplada  La millora del traçat amb l’eliminació de revolts  Construcció d’una variant a Santa Bàrbara, amb dues noves rotondes  Construcció de la variant de Vinallop, que inclourà una rotonda per accedir a aquest nucli i un enllaç a l’encreuament amb l’eix de l’Ebre (C-12)

 L’estructura més destacable serà un viaducte per creuar el barranc de Roer, a prop de Vinallop, de 96 metres de longitud amb tres vànols de 32 metres.

Un cop finalitzada l’exposició pública del projecte de traçat i de l’estudi d’impacte ambiental, que es perllongarà durant un mes, es preveu redactar el projecte constructiu per licitar a continuació les obres.

17 de febrer de 2006