El DPTOP inicia les obres del tram de la Garrotxa de l'eix Vic - Olot

query_builder   2 març 2007 17:15

event_note Nota de premsa

El DPTOP inicia les obres del tram de la Garrotxa de l'eix Vic - Olot

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat els treballs del tram de la Garrotxa de l'eix Vic - Olot per Bracons, que suposaran una inversió de 63,5 MEUR. Aquestes obres comportaran la construcció d'una nova carretera de 4 quilòmetres de longitud, entre el túnel de Bracons i la variant de Sant Esteve d'en Bas. Els treballs, que tindran un termini d'execució de 20 mesos, inclou com a principals actuacions la formació del túnel de la Codina, de 1.450 metres de longitud i el viaducte de Mas Rubió, de 565 metres.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha començat les obres del tram de la Garrotxa de l’eix Vic – Olot per Bracons amb les tasques prèvies de senyalització, desbrossades i topografia a l’alçada del futur túnel de la Codina. Els treballs consistiran en la construcció d’una carretera de 4,1 quilòmetres de longitud, que correspon al tram de l’eix entre la boca nord del túnel de Bracons i la variant de Sant Esteve d’en Bas. Aquestes obres comptaran amb un pressupost de 63,5 MEUR i tindran un termini de 20 mesos.

La nova via

Les obres que ara comencen consistiran en la construcció d’una nova via que estarà formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada i dos vorals de 2,5 metres. Una gran part del trajecte té pendents que varien entre el 5 i el 6,5%, motiu pel qual s’ha previst la construcció d’un carril addicional per a l’avançament de vehicles pesants al llarg d’uns 3,3 quilòmetres. En el tram amb via lenta, es formaran tres carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres. En els túnels i falsos túnels la via tindrà tres carrils de 3,5 metres, dos vorals de 0,50 metres, dues voreres de 0,6 metres i una mitjana d’1 metre.

En aquests treballs, cal remarcar la construcció de túnels i viaductes per tal de minimitzar l’impacte de la nova carretera en l’entorn; així, un 60% del traçat, uns 2,4 quilòmetres, transcorre en túnel o viaducte. En aquest sentit, destaca el túnel de la Codina, que tindrà una longitud de 1.450 metres. D’altra banda, es construirà el fals túnel de la Famada, de 122 metres, i el fals túnel de la Carrera de 94 metres, situats a prop de la boca nord del túnel de Bracons.

Les obres també inclouran la construcció del viaducte de mas Rubió, que tindrà 565 metres de longitud i estarà format per una estructura mixta d’acer i formigó que constarà de 9 trams. Aquest viaducte evitarà l’impacte que suposaria la construcció d’un terraplè d’uns 30 metres d’altura, que és l’alçada de la carretera sobre la vall d’en Bas en aquesta zona. Altres estructures previstes són el pont sobre la riera de Joanetes, de 39 metres, situat al principi de l’obra, el pas sobre el torrent de la Roqueta, de 32 metres, i el viaducte sobre el Fluvià, de 90 metres, al final de l’actuació.

D’altra banda, les obres també comportaran la formació d’una variant de 920 metres de longitud, que permetrà millorar la connectivitat de can Trona i els nuclis situats a l’entorn de la carretera. Aquesta variant tindrà dos carrils de 3 metres d’amplada i dos vorals de 0,5 metres.

L’eix Vic – Olot

L’eix Vic-Olot per Bracons es configura com la principal via de comunicació entre la Garrotxa i les comarques centrals. Ja està construït un primer tram, format per les noves carreteres de Vic a Manlleu i de Manlleu a Torelló. Actualment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en marxa el tram entre Torelló i la Vall d’en Bas, amb una longitud de 19 quilòmetres. D’aquests, 10,6 se situen a Osona, 4,3 pertanyen al túnel de Bracons i uns altres 4,1 quilòmetres se situen a la banda de la Garrotxa.

El DPTOP va introduir una sèrie de millores per tal de minimitzar l’impacte ambiental i territorial de l’obra. L’increment de la part de l’obra en túnel i viaducte, dels 800 inicials als 2.400 previstos ara, és una de les principals modificacions. En aquest sentit, cal remarcar també la reducció de pendents i carrils de circulació, dels quatre plantejats inicialment a dos –amb un tercer addicional per a l’avançament de vehicles pesants en la major part del recorregut.

En el cas del tram d’Osona, entre Torelló i la boca sud del túnel de Bracons, les millores adoptades no van fer necessari modificar el traçat de la carretera projectada. Pel que fa al tram a la Garrotxa, superada la tramitació corresponent, estan en execució des de finals de 2005 els treballs a la boca nord del túnel de Bracons. Tota aquesta actuació compta amb un pressupost de 187 MEUR i es preveu que les obres finalitzin la primavera de 2008.

Ara, han començat les obres des d’aquest punt fins a la variant de Sant Esteve d’en Bas, en fase avançada de construcció. D’altra banda, el DPTOP té en fase d’anàlisi d’al·legacions els estudis de les variants de les Preses i Olot, que permetran connectar la nova carretera de Bracons i la C-63 (de Santa Coloma de Farners a Olot) amb l’Eix pirinenc, al nord d’Olot.

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined