El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, han signat avui un conveni de col·laboració en matèria de carreteres. L'acord recull el traspàs de la Generalitat a l'Ajuntament de Lleida de dos trams de les carreteres C-230a i L-702 al seu pas pel municipi i la col·laboració d'ambdues administracions en la construcció d'una rotonda per millorar la intersecció de l'avinguda de les Garrigues, l'accés a l'N-II i el carrer Agustins. Aquesta actuació comptarà amb una inversió conjunta de 600.000 euros.



Cessió de dues travesseres

El conveni estableix la cessió de la Generalitat a l’Ajuntament de Lleida de la titularitat de dos trams de la C-230a i l’L-702 que han passat de tenir una funcionalitat de carretera a desenvolupar una funció de vial urbà i, per tant, poden integrar-se a la xarxa viària municipal.

Pel que fa a la C-230a, carretera que uneix Lleida i Albatàrrec, el tram cedit té 1,7 quilòmetres de longitud. Discorre entre el punt inicial de la via (avinguda de les Garrigues/accés a l’N-II) i la rotonda del límit de l'urbanitzable del SUR 21.

De l’L-702, carretera de Lleida a Artesa de Lleida i Castelldans, el tram que passa a tenir titularitat municipal és el comprès entre el punt inicial de la via (intersecció de les avingudes de Flix i d'Artesa) i el final, en la variant sud de Lleida. Aquest tram té una longitud d’1,1 quilòmetres.

Millora de la seguretat viària

D’altra banda, el conveni també estableix la col·laboració del DPTOP i l’Ajuntament de Lleida en la construcció d’una rotonda a l’encreuament entre l’avinguda de les Garrigues - accés a l’N-II, que coincideix amb el punt inicial de la C-230a, i el carrer Agustins. Aquesta actuació té com a objectiu millorar la seguretat i l’ordenació del trànsit en aquest punt i comptarà amb una inversió total de 600.000 euros; el DPTOP n’aportarà 400.000 i l’Ajuntament, els 200.000 euros restants.

La Paeria s’encarregarà de la redacció del projecte de la rotonda, així com de la licitació, adjudicació i execució. L’illot tindrà 31 m de diàmetre interior i 49 m de diàmetre exterior. El radi interior serà de 15,50 m per 24,50 m de radi exterior.

Els treballs inclouran l’enjardinament de 648 m2 de la rotonda i la il·luminació necessària per tal de garantir la seguretat de la intersecció. Amb l’objectiu d’aconseguir l’ample recomanable de la calçada de circulació, es remodelaran i ampliaran les voreres de l’entorn.

Així mateix, es regularitzarà el ferm de la calçada i es construiran tres illetes deflectores del trànsit en els accessos. L’enllumenat dels vials de la rotonda es realitzarà mitjançant projectors asimètrics, instal·lats en columnes de 12 m d'altura. La il·luminació interior es resoldrà amb punts de llum de senyalització encastats als murs de l’illot.