El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat la informació pública i de forma definitiva l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental de la variant d’Artesa de Segre, que connectarà les carreteres C-26 i C-14 i evitarà el pas de vehicles per l’interior del municipi. Aquesta actuació suposarà una inversió estimada d’uns 8,7 MEUR.

Artesa de Segre és un nus viari on conflueixen els vehicles procedents de Lleida i Balaguer, així com els procedents de la Costa Daurada, de Salou i Reus, per Tàrrega. A partir d’Artesa de Segre, els vehicles es dirigeixen cap als Pirineus, la Seu d’Urgell i Andorra.

La variant d’Artesa de Segre connectarà tres carreteres de la xarxa bàsica de Catalunya: la C-26 –de Balaguer a Artesa de Segre–, la C-14 des de Tàrrega i Agramunt i la C-14 d’Artesa de Segre cap a Ponts i la Seu d’Urgell. Així, la nova via permetrà escurçar el recorregut cap a Ponts i evitar el pas de vehicles per l’interior d’Artesa.

Característiques de la variant

La variant tindrà una longitud de 3,8 quilòmetres i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de 3,5 m. i dos vorals d’1,5 m. L’actuació s’inicia al sud del nucli d’Artesa de Segre amb un enllaç amb la carretera C-26. A un quilòmetre de distància, el projecte preveu l’enllaç amb la C-14 procedent de Tàrrega, que està format per una rotonda sota el tronc de la variant.

Posteriorment, la variant passa paral·lela al canal d’Urgell i més tard creua el riu Senill amb un viaducte de 80 metres. Finalment, l’actuació conclou amb un altre enllaç amb la C-14, en direcció cap a Ponts i la Seu d’Urgell, al sud-est del nucli d’Artesa de Segre.

El cost de construcció de la variant s’ha estimat en uns 8,7 MEUR. Els següents tràmits que s’efectuaran a partir d’ara per a dur a terme aquesta millora a la xarxa viària són la redacció del projecte constructiu i la licitació i execució de les obres.

Altres actuacions a la C-14

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en fase d’estudi altres millores de la carretera C-14, com les variants de Tàrrega, d’Oliana i de Coll de Nargó o el condicionament entre Montblanc i Solivella i la millora del tram de Tresponts.