Avui s'inicien les obres del tancament d'andanes de l'L11 que permetran la circulació automàtica de trens

query_builder   27 febrer 2007 12:21

event_note Nota de premsa

Avui s'inicien les obres del tancament d'andanes de l'L11 que permetran la circulació automàtica de trens

Avui han començat les obres d'instal·lació del sistema de tancament automatitzat d'andanes de l'L11. El sistema consisteix en la col·locació d'una mampara transparent entre l'andana i la via que permet que els trens funcionin de forma totalment automatitzada i augmenta la seguretat de la línia. L'accés als combois es farà mitjançant unes portes lliscants que s'obriran només quan el comboi estigui aturat. Un cop acabada i provada la instal·lació, l'L11 serà la primera línia de metro de l'Estat espanyol que funcionarà sense conductors. Les obres, amb una durada prevista de set mesos, tenen un pressupost d'1,5 MEUR.

El sistema de tancament consisteix en una mampara transparent de 2,4 metres d’alçada situada al llarg de tot el llindar de l’andana que compta amb 8 portes lliscants que coincideixen amb les portes del comboi i que s’obren quan el metro s’atura. Un senyal acústic avisa del tancament de portes, tant del metro com de l’andana, que compten amb un sistema de seguretat que impedeix que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta.

Aquesta actuació suposarà una millora notable en la seguretat a les andanes i permetrà, conjuntament amb el sistema de senyalització ferroviària que s’està implantant, la conducció automàtica de trens a l’L11. La instal·lació d’aquest sistema de tancament ja estava prevista en el projecte de la línia donat que es preveia que aquesta pogués funcionar sense conductors. El tancament d’andanes de l’L11 serà similar al que hi haurà a l’L9 i servirà com referència per a la construcció d’aquesta línia.

 L’automatització és la tendència de futur en les línies de metro en l’afany de millorar el servei. Els principals avantatges de la conducció automàtica de trens són de seguretat en la circulació, regularitat i puntualitat dels trens i flexibilitat en l’adaptació de l’oferta a la demanda.

L’obra s’inicia a Can Cuiàs

 Les obres d’instal·lació s’han iniciat avui a l’estació de Can Cuiàs a l’andana de la via 2 que és per on normalment es realitza el servei. Per tal de garantir la màxima seguretat, el servei en aquesta estació es continuarà realitzant per la via 1. L’afectació al servei a l’estació de Can Cuiàs serà d’aproximadament 2 mesos entre el muntatge i la fase de proves de la instal·lació.

La planificació de les obres preveu que posteriorment s’instal·li el tancament a les estacions de Torre Baró-Vallbona, Ciutat Meridiana i Casa de l’Aigua.

L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana al terme municipal de Barcelona, i fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris.

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined