Avui han començat les obres de construcció de la nau modular de la CIM la Selva, que CIMALSA va adjudicar per un import de 6,2 MEUR i un termini d’execució d’onze mesos. La nau tindrà uns 11.700 m2 i ja s’han signat els contractes de compravenda amb sis empreses de transport i logística que s’hi instal·laran.

Aquesta nau ocuparà la parcel·la 3 de la CIM la Selva, que té una superfície de 25.103 m2. La nau pròpiament tindrà 11.700 m2, als quals cal afegir 7.800 m2 de patis de maniobra i 5.600 m2 de testers. El termini d’execució previst en el projecte és d’onze mesos.

CIMALSA ja té compromès tot l’espai de la nau i ha signat els contractes de compravenda amb sis empreses: TDN, Transportes Souto, Transaldira, Kovalgo Logística, Transerra i Transports Blanch. Està previst que en les properes setmanes se signin la resta de contractes.

 L’objectiu de CIMALSA és oferir solucions a mida per a les empreses de transport i logística. Per això, a la CIM la Selva es poden trobar parcel·les urbanitzades, destinades en general a empreses de grans dimensions, i mòduls diferents en una mateixa nau ja construïda.

Aquesta segona opció és la que ofereix la nau modular. És una solució més adequada per a empreses de menors dimensions i garanteix un producte de qualitat i amb configuracions personalitzades per atendre els seus requeriments particulars. La nau comptarà també amb les instal·lacions més adequades per a les empreses de transport i logística.

Com a innovació, la nau modular que es comença a construir avui incorporarà una placa de generació d’energia fotovoltaica de 100 Kw a la seva coberta. Aquesta instal·lació té un pressupost proper als 900.000 euros que es finançarà totalment per la venda de l’electricitat que produeixi, sense repercutir el cost a les empreses.

Comencen les obres de les naus logístiques

La CIM La Selva té una superfície de 22,5 hectàrees situada entre els municipis de Vilobí d’Onyar i Riudellots de la Selva. És una plataforma per a activitats logístiques d’alta i mitjana rotació: transport, paqueteria, grupatge, distribució i emmagatzematge. Té previst oferir serveis complementaris tant a les empreses logístiques instal·lades a la CIM com a les empreses i usuaris de l’aeroport de Girona.

Les obres d’urbanització de la CIM van finalitzar el febrer de 2005 i poc després va començar la fase de comercialització. Actualment, només resta disponible el 10% del sòl i empreses com DHL, Transports Vilarroya, Transports Moragas i Solmar ja han començat les obres per construir les seves naus.

A més de la venda de parcel·les en un entorn urbanitzat, CIMALSA oferirà també a les empreses serveis comuns. De fet, en els propers dies es començarà a construir el centre de control, amb una inversió prevista de 260.109 euros, des d’on es centralitzarà l’administració i la seguretat del recinte.

La inversió pública prevista a la CIM La Selva és de 25,8 MEUR. Aquesta xifra no inclou la inversió privada, tant en naus logístiques com en edificis de serveis i d’oficines. Aquest projecte compta amb cofinançament europeu a través del FEDER.

Un parc aeroportuari

A més de les parcel·les logístiques, i amb l’objectiu d’adaptar la seva oferta a les particularitats de cada indret, CIMALSA desenvoluparà un parc d’activitats aeroportuàries i logístiques que oferirà serveis complementaris tant a les empreses logístiques instal·lades a la CIM com a les empreses i usuaris de l’aeroport de Girona.

El parc es desenvoluparà sobre una parcel·la de 43.000 m2 de superfície, amb un potencial de sostre proper als 20.000 m2, i inclourà un hotel, oficines, aparcament, benzinera i àrees de comerç i restauració.

El pla urbanístic que permetrà desenvolupar el Parc Aeroportuari i Logístic ja ha estat aprovat pels ajuntaments de Vilobí i Riudellots i ara serà tramès a la Comissió d’Urbanisme de Girona per a la seva aprovació.

22 de maig de 2006