Comencen les obres de la ronda Sud d'Igualada, amb una inversió de 23,8 MEUR

query_builder   10 maig 2007 12:33

event_note Nota de premsa

Comencen les obres de la ronda Sud d'Igualada, amb una inversió de 23,8 MEUR



El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat avui les obres de la ronda Sud d'Igualada, que suposaran una inversió de 23,8 MEUR. Aquesta nova via, de 6 quilòmetres de longitud, connectarà la C-37 i la C-15 vorejant pel sud el nucli d'Igualada i permetrà reduir el pas de vehicles per l'interior del municipi, així com millorar la mobilitat en aquesta zona. Es preveu que els treballs concloguin a finals de 2008.

Nou corredor de comunicació

Els treballs per a la construcció de la ronda Sud han començat avui amb les tasques prèvies d’implantació de l’obra i de topografia i les primeres desbrossades al terreny. Aquesta ronda, variant de la C-37, connectarà les carreteres C-37 a Santa Margarida de Montbui i C-15 a Vilanova del Camí, vorejant pel sud el nucli d’Igualada. La nova via permetrà disminuir el pas de vehicles per l’interior del municipi, així com millorar la mobilitat al voltant de l’àrea d’Igualada. Es preveu que les obres, que significaran una inversió de 23,8 MEUR, concloguin a finals de 2008.

Aquesta actuació conformarà, amb l’A-2, la xarxa arterial d’Igualada. Així, la ronda permetrà ordenar el trànsit dels futurs creixements en l’àmbit més meridional de la Conca d’Òdena i dels polígons a l’entorn de Vilanova del Camí i canalitzar els moviments de la C-37 a mesura que es vagi consolidant aquest eix entre el Camp de Tarragona, la Conca de Barberà i l’Anoia.

Ronda de 6 quilòmetres

Les obres consisteixen en la formació d’una variant de la carretera C-37 de 6 quilòmetres de longitud, amb dos carrils de 3,50 metres d’amplada i vorals de 2,50 metres.

El traçat de la nova via s’inicia a la C-37 a l’alçada de Sant Maure i continua pel paratge de les Parellades un cop creuat el torrent Garrigosa mitjançant un viaducte de 92 metres de longitud. Posteriorment, la carretera travessa el torrent de la Vall i passa per les Planes de Can Titó. La ronda travessarà el riu Anoia amb un viaducte de 240 metres de longitud, dividit en sis trams, que salva la zona de regadiu del pla de Moletons.

Creuat aquest Pla, s’ubica un enllaç de connexió amb Vilanova del Camí i, des d’aquest punt la rasant es deprimeix per passar per la zona urbana de Vilanova del Camí. Després d’aquesta zona, se situa l’enllaç Vilanova Nord, que connectarà amb la vialitat existent, amb el carrer dels Fusters i amb el vial posterior del Polígon Industrial de les Gavarreres.

Seguidament, la ronda continuarà pel límit del polígon fins a un nou enllaç ubicat sobre la rotonda actual que connecta l’N-IIa amb l’N-II i l’accés al polígon industrial de Plans d’Arau. Per últim, la ronda sud segueix l’actual N-IIa entre l’enllaç anterior i la rotonda el·líptica actual situada a l’encreuament de l’N-IIa amb la C-15, final de l’actuació.

Els treballs inclouran l’aplicació de mesures ambientals com la instal·lació de barreres acústiques a Can Titó, la revegetació de talussos amb arbrat i arbustos i la formació de passos de fauna. Aquesta actuació es completarà amb les obres de drenatge, la senyalització vertical i horitzontal i la col·locació de barreres de seguretat.

undefined
undefined
undefined
undefined