L’Ajuntament de Mataró (Maresme) substituirà la simbologia franquista en els habitatges de protecció oficial després d’haver-ho aprovat en el ple municipal del passat 1 de desembre i d’haver-se afegit a la campanya per eliminar vestigis feixistes que impulsa Adigsa, l’empresa del Departament de Medi Ambient i Habitatge que fa el manteniment i la rehabilitació del parc d’habitatge públic de la Generalitat. L’Ajuntament de Mataró ha eliminat ja 140 plaques i les substituirà per les noves que Adigsa li ha fet arribar.
La iniciativa d’aquesta empresa pública ha comptat amb el suport de 53 ajuntaments catalans. Adigsa s’encarrega de lliurar la nova placa i, contra factura, ingressa l’import pressupostat mitjançant transferència bancària.
Acord parlamentari de 2004
El Parlament de Catalunya va acordar el 13 d’octubre de 2004 iniciar una campanya amb l’objectiu d’eliminar els símbols feixistes dels edificis de protecció oficial construïts per promotors privats durant la dictadura de Franco.