El Departament de Justícia, mitjançant la Direcció General de Recursos de l'Administració de Justícia, en cololaboració amb la Gerència Territorial de Barcelona Nord i el Deganat de Sabadell, ha dut a terme la reubicació de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà dels jutjats de Sabadell.

Amb aquesta actuació, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de Sabadell s’apropa al conjunt de ciutadans i se situa en un lloc més accessible, el vestíbul de l’edifici. Aquest canvi comporta també l’increment del personal que realitza tasques d’atenció als ciutadans que s’adrecen a aquests jutjats, així com un impuls important d’aquest punt d’informació.

A Catalunya, l’any 2006 van entrar en funcionament 4 noves oficines d’atenció al ciutadà, que eleven a 11 el nombre d’unitats d’informació que actualment integren la xarxa d’oficines d’atenció al ciutadà pertanyents a l’Administració de justícia. La posada en marxa d’aquestes oficines forma part del conjunt d’accions impulsades pel Departament de Justícia per tal de millorar el funcionament de l’Administració de justícia, fent-la més propera, més transparent i més atenta a les peticions dels ciutadans, tal com disposa la Carta de drets del ciutadans davant la justícia (2002).

Aquestes unitats d'atenció al ciutadà disposen d'un personal especialitzat i estan equipades amb sistemes de consulta suficients i actualitzats per tal que l'atenció i la informació facilitada sigui àgil, correcta i tan completa com sigui possible.

Des d’aquestes oficines es posen a disposició dels usuaris, bàsicament, els serveis següents: informació general en relació amb la ubicació i funcions dels jutjats o tribunals i dels organismes relacionats amb l’Administració de justícia, requisits per iniciar o intervenir en un procés i sobre les característiques dels diferents tipus de procediments existents, normes generals en relació amb el repartiment d’assumptes, informació personalitzada sobre la tramitació d’un procediment concret quan ho demanin les persones que tinguin un interès legítim, els seus advocats o els seus representats legals, atenció i tramitació dels suggeriments i les reclamacions en relació amb el servei que presten els jutjats i els tribunals.

Per a aquells ciutadans que ho desitgen, l’atenció i informació es dispensa de manera presencial. Però també es facilita per via telefònica o per escrit a través del correu ordinari o mitjançant el correu electrònic.

Les dades d’aquesta Oficina d’atenció al ciutadà són:

Oficina d’atenció al ciutadà dels jutjats de Sabadell

Av. Francesc Macià, 34-38 08208 Sabadell

Telèfon: 93 693 26 50 Fax: 93 745 42 11

Correu electrònic: oac.sabadell@xij.gencat.net

Horari d’atenció al públic: 9 h-14 h