L'Oficina d'Atenció al Ciutadà del Departament de Justícia ha atès més de 66.000 consultes telefòniques i 56.000 consultes presencials durant l'any 2006

query_builder   16 febrer 2007 12:00

event_note Nota de premsa

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà del Departament de Justícia ha atès més de 66.000 consultes telefòniques i 56.000 consultes presencials durant l'any 2006

La majoria de les consultes ateses corresponen a l'actual Secretaria de Relacions amb l'Administració de Justícia i a la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques

Durant l’any 2006, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) ha atès a Barcelona les consultes següents:

 10.309 trucades relatives a Informació general del Departament i d’altres organismes, que representen un 16% del total, i 5.407 consultes presencials, que representen un 10% del total.

1.156 trucades sobre qüestions pròpies de la Secretaria General: oposicions, convocatòries de personal i licitacions, que representen el 2%, i 1.048 consultes presencials (2%).

1.775 consultes telefòniques referents la Secretaria de Serveis Penitenciaris, Rehabilitació i Justícia Juvenil, que representa un 3% del total, i 1.308 consultes presencials (2%). Les més representatives són referents a sol•licituds de feina, convocatòries de càrrecs de comandament i oposicions, concursos de trasllats, ubicació de les presons i centres de justícia juvenil.

25.590 trucades ateses relatives a la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques, que representen el 39% del total, i 26.214 consultes presencials (47%). Fan referència a inscripcions, modificacions, petició de certificats, notes simples, estat dels tràmits i entrega de documentació d’entitats jurídiques, mediació familiar i dret civil català.

I, finalment, 26.659 consultes telefòniques, és a dir el 40 % del total sobre qüestions pròpies de l’antiga Direcció General de Relacions amb l’Administració de Justícia, i 22.174 consultes presencials que representen el 39% del total. Versen sobre la borsa d’interins, convocatòries, concursos de trasllat i informació relativa al suport judicial.

L’OAC recull també les queixes i reclamacions que puguin formular els ciutadans amb referència al Departament. Durant l’any 2006 no se n’ha produït cap.

L’Oficina d’Atenció al Ciutadà es va posar en marxa al febrer de 1994, ara farà 13 anys, per tal de millorar la gestió i la comunicació entre el Departament de Justícia i els ciutadans en concentrar en un sol punt totes aquelles qüestions d’interès general per als ciutadans i poder-los oferir un servei professionalitzat. La seva funció consisteix a donar resposta de forma immediata a les demandes d’informació dels ciutadans sobre els serveis i organismes del Departament de Justícia.

Aquesta Oficina atén el ciutadà per telèfon (93 316 41 23 i 93 316 41 24) o personalment a la mateixa Oficina (Departament de Justícia, c/ Casp 26, Barcelona). El ciutadà també pot trobar informació genèrica del Departament al web del Departament de Justícia (www.gencat.net/justicia).

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined