Durant l'any 2006 les oficines d'atenció al ciutadà que l'Administració de justícia té arreu de Catalunya han atès 176.662 consultes: 135.499 presencials, 40.455 telefòniques i 706 a través de correu electrònic.

El 29,6% de les consultes han estat sobre la ubicació dels òrgans judicials que es troben a la seu de l’oficina. Per tant han servit per orientar el ciutadà dins de l’edifici judicial.

El 16,9% han fet referència al repartiment d’assumptes; és a dir, els ciutadans volien saber a quin òrgan judicial havia correspost la seva demanda segons el torn de repartiment.

El 12,9% han estat sobre la ubicació d’òrgans judicials situats fora de l’edifici.

La informació de caràcter general sobre procediments representa el 8,6% de les consultes, seguit del 6,3%, que correspon als casos en què el ciutadà ha sol•licitat informació respecte a la localització d’entitats jurídiques com ara col•legis d’advocats, el Servei d’Orientació Jurídica, etc.

El 5,8% han estat preguntes relatives a l’estat de tramitació d’un procediment i en relació amb els assenyalaments i les citacions.

El 4,1% han fet referència al registre d’escrits per part d’aquestes unitats d’atenció i el 3,1%, a l’aclariment de documents.

Al llarg de 2006, la Direcció General de Relacions amb l’Administració de Justícia del Departament de Justícia va posar en marxa quatre noves oficines d’atenció al ciutadà, per la qual cosa s’ha ampliat fins a onze el nombre d’unitats d’informació específiques al servei dels ciutadans que s’adrecen a l’Administració de justícia.

L’entrada en funcionament d’aquestes oficines respon a la ferma voluntat del Departament de Justícia de fer de l’Administració de justícia una administració més propera, més transparent i més atenta a les necessitats dels ciutadans, tal com proclama la Carta de drets dels ciutadans davant la justícia aprovada pel Congrés dels Diputats l’abril de 2002.

Amb aquest objectiu, la Direcció General de Recursos de l’Administració de Justícia està treballant en el projecte d’ampliació de la xarxa d’oficines d’atenció al ciutadà. Aquest desplegament d’unitats d’informació en aquells partits judicials en els quals, per criteris com el volum d’assumptes tramitats, el nombre d’òrgans judicials, el volum de població o la creació de nous edificis judicials, entre d’altres, així ho justifiquin, permetrà continuar apropant la justícia al conjunt de ciutadans.