El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci pel qual s’inicia la informació pública de l’avantprojecte de construcció i explotació del desdoblament de la C-14 entre Reus i Alcover, amb un pressupost de 67,7 MEUR. Així, durant un mes, administracions, entitats i particulars podran presentar les al·legacions que considerin pertinents. Està previst que la concessió per a la construcció i explotació de l’autovia es liciti l’octubre vinent. Aquesta actuació forma part del Programa de grans eixos viaris aprovat pel Govern el 28 de desembre passat.

El projecte

La carretera C-14, l’Eix Tarragona – Andorra, pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat i esdevé un eix vertebrador entre els Pirineus i la costa de Tarragona. Al seu pas per les comarques del Tarragonès, el Baix Camp i l’Alt Camp, constitueix una de les vies principals que permet l’accés al litoral dels vehicles que provenen de l’interior de Catalunya per la N-240. Al mateix temps, la C-14, que comunica poblacions com Salou, Reus, Valls i Montblanc, és un itinerari de gran importància tant per a la indústria com per al turisme a la zona.

Per aquests motius, la Generalitat ha impulsat el desdoblament d’aquesta via entre Reus i Alcover i dotar aquest tram, així, de les característiques d’una autovia. En aquest sentit, l’actuació està inclosa en el Programa de grans eixos viaris que està desenvolupant el Departament de Política Territorial i Obres Públiques per atendre les necessitats de mobilitat a les zones més densament poblades i amb major intensitat d’activitat econòmica i promoure un desenvolupament equilibrat del país. El de Reus-Alcover és el segon eix que impulsa el DPTOP en el marc d’aquest pla, després del de Maçanet de la Selva-Platja d’Aro, actualment en licitació.

Les obres

L’actuació, que comprèn un tram de 10 quilòmetres, s’inicia al final de la variant de Reus, a l’enllaç Reus – nord, i finalitza al terme municipal d’Alcover, a l’enllaç amb la carretera C-37. El desdoblament es durà a terme aprofitant la calçada cap a l’oest de la carretera actual fins arribar a la Riera de la Selva, on el tronc es desplaça, continuant en un tram de nova planta fins a Alcover amb una longitud d’uns 4,5 quilòmetres. Les calçades estaran formades per dos carrils de 3’5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors de 2,5 metres, vorals interiors d’1,5 metres i mitjana de 2 metres d’amplada.

L’avantprojecte preveu la construcció de quatre enllaços:

· Enllaç de la Selva. La construcció d’una rotonda a diferent nivell permet resoldre la intersecció amb la nova carretera la Selva del Camp-Constantí.

· Enllaç amb la TV-7223. Es resol la intersecció amb aquesta carretera per mitjà d’un pas sobre el tronc de la C-14 i dues calçades laterals situades a ambdós costats del pont, que van des del pas superior fins al tronc de la carretera de la Selva.

· Enllaç del Polígon Silva. Es refà l’actual enllaç amb la construcció d’una rotonda al costat oest, on connecta el nou pont sobre la riera de la Selva, i distribueix tot el trànsit en direcció a Reus o Alcover.

· Enllaç amb la TV-7222. És un enllaç format per dos ramals que permeten efectuar els moviments entre Reus i Alcover.

D’altra banda, també es projecten calçades laterals entre l’enllaç Reus nord i l’enllaç de la Selva, amb l’objectiu de facilitar el trànsit local. Com a estructures, destaquen un viaducte sobre el riu Glorieta d’uns 90 metres de longitud i una passarel·la per a vianants projectada a l’enllaç Reus Nord.