El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci de licitació de les obres de desdoblament de la carretera C-260 en el tram comprès entre Vila-sacra i Castelló d’Empúries, amb un pressupost de 12,28 MEUR. Està previst que els treballs s’adjudiquin el juliol vinent i comencin durant l’estiu les actuacions que no afectin el trànsit.

La carretera C-260, entre Figueres i Roses, forma el principal accés al nord de la Costa Brava. Amb l’objectiu de millorar la fluïdesa del trànsit en aquesta via, sobretot durant la temporada estival, el Govern de la Generalitat ha previst tot el seu desdoblament.

Avui, s’ha obert la licitació del penúltim tram que queda pendent, el comprès entre Vila-sacra i Castelló d’Empúries, que suposa una inversió de 12,28 MEUR. El tram té una longitud d’uns 2,85 quilòmetres, des del final de la variant de Vila-sacra i el tram desdoblat situat a Castelló d’Empúries.

Descripció de les obres

La secció de via tindrà una amplada total de 20 metres i estarà formada per 4 carrils de 3,5 metres, 2 vorals interiors de 0,5 metres, dos vorals exteriors d’1,5 metres i una mitjana de 2 metres. La mitjana estarà formada per dues barreres rígides de formigó tipus "New Jersey".

L’actuació inclou dos encreuaments. Un està format per una rotonda a nivell de grans dimensions -amb un diàmetre exterior de 83 metres- que connecta amb la carretera GIV-6213, d’accés a Fortià. L’altre correspon a l’accés a  la urbanització de Castelló Nou i està format per un pas inferior, sota el tronc de la via desdoblada, i una petita rotonda.

Als costats de la via desdoblada, s’ha previst la construcció d’uns vials de servei, que seran bidireccionals,  tindran una amplada variable entre els 5 i els 6 metres i es pavimentaran amb aglomerat asfàltic. Les obres també  inclouen la xarxa de drenatge, l’enllumenat de la rotonda i del pas inferior, la senyalització i les barreres de seguretat. 

El projecte preveu mesures correctores d’impacte mediambiental i la col·locació d’una pantalla artificial fonoabsorbent de 2 metres d’alçada i 400 metres de longitud. Els treballs començaran durant l’estiu, en concret, les actuacions que no afectin al trànsit, i tindran un termini d’execució de 8 mesos.