La carretera C-59 connecta les comarques del Vallès Oriental i el Bages, entre Santa Perpètua de la Mogoda i l’Eix Transversal. Al seu pas pels municipis de Castellterçol i Moià, aquesta via presentava una plataforma estreta sense vorals, amb un tram amb revolts molt tancats, a l’altura del torrent de la Fàbrega, que obligava els vehicles a reduir la velocitat de la marxa.
Per tal de millorar la seguretat del trànsit en aquest punt i augmentar la fluïdesa de la circulació, el DPTOP ha impulsat la millora d’aquest tram de la C-59 entre Castellterçol i Moià, que ara s’ha obert al trànsit. Els últims treballs es concentraran fora de la calçada i se centraran en les interseccions i en la carretera antiga. Es preveu les obres finalitzin durant aquest mateix mes.
Eliminació de revolts
Aquesta actuació, que ara es posa en servei, ha comportat la millora del traçat en un tram d’1,7 quilòmetres, entre la confluència de la riera de la Fàbrega i el torrent del Gai, i l’encreuament de la carretera amb el camí de les Umbertes. Els treballs han permès l’eixamplament de la via dels 6 metres als 10 metres actuals, amb dos carrils de 3,5 metres, un per sentit, i dos vorals d’1,5 metres.
L’ampliació de la plataforma s’inicia pel costat esquerre de la C-59 en un primer tram de 550 metres, al terme municipal de Castellterçol, atesa la proximitat de la riera. Passats uns 300 metres, on el traçat nou aprofita part de la plataforma existent, la carretera creua el torrent de la Fàbrega. En aquest punt, s’ha construït un pont nou, ja que l’anterior era molt estret i no disposava ni de vorals ni de cap espai pel pas de vianants.
El nou viaducte, de 106 metres de longitud, se situa a uns 16 metres de l’anterior, i permet creuar la riera eliminant el revolt en forma de “S” que dificultava la circulació dels vehicles. El projecte ha inclòs, també, la connexió del nou tram en variant de la C-59 amb l’antiga carretera, mitjançant una intersecció tipus “T”. Tot plegat ha comportat una inversió de 2,8 MEUR.