El Diari Oficial de la Generalitat ha publicat la licitació de les obres de condicionament de la travessera de la carretera C-26 entre Olot i la Canya. L’actuació es centra en una reordenació d’accessos i interseccions que millorarà la seguretat i la comoditat en la conducció per aquesta travessera. El pressupost de les obres és de 0,83 MEUR i està previst que s’adjudiquin el proper mes de juny i s’iniciïn la propera tardor, amb un termini d’execució de 4 mesos.

La carretera C-26 és la carretera que va des d’Olot fins a Ripoll passant pels túnels de Collabós. El tram inicial d’aquesta carretera, que està situat entre el nucli d’Olot i la Canya, té les característiques d’una travessera urbana amb diferents accessos a les edificacions i indústries situades al seu costat.

L’àmbit de l’actuació és el tram de la carretera C-26 que va des de l’inici del terme municipal d’Olot, fins a la rotonda situada sota la carretera N-260. El tram té una longitud total d’uns 600 metres. Actualment, el nivell de servei d’aquest tram de l’actuació és problemàtic a causa de la manca de carril central per fer els girs a l’esquerra.

Amb les obres previstes s’augmentarà la capacitat viària del tronc principal, amb la construcció d’un tercer carril. Així, quedaran dos carrils en sentit cap a la Vall de Bianya i un carril en sentit cap a Olot. Per possibilitar els girs a l’esquerra, es construirà una nova rotonda al final de l’actuació, en el límit amb el terme municipal de la Vall de Bianya i es prohibiran els girs a la esquerra directes des de la calçada. A més, es milloraran les diferents interseccions existents (que només permetran els girs a esquerra).

Millora general de la carretera

La nova secció tipus estarà formada per una calçada de 10,5 metres, amb tres carrils de 3,5 metres i per unes zones de jardí, d’amplada variable, situades a cada costat de la calçada. La rotonda tindrà un radi exterior de 28,8 metres. La   seva calçada anular estarà formada per dos carrils de 3,4 metres i l’illa interior tindrà un radi de 22 metres.

Les obres, a més de la nova pavimentació de la carretera, inclouen altres millores de la xarxa de drenatge longitudinal i transversal. També s’inclou el desmuntatge i col·locació de bàculs en el tronc principal i rotonda per la nova instal·lació d’enllumenat, així com la senyalització horitzontal i vertical. Per últim, s’ha previst el tractament i estesa de terra vegetal, hidrosembres i plantacions d’arbres, així com xarxa de reg.