La comarca del Maresme disposarà a partir dilluns vinent de millors comunicacions entre l’hospital de Mataró i municipis com Vilassar de Dalt, Sant Andreu de Llavaneres o Sant Vicenç de Montalt. A més, es reforçarà el servei Barcelona-Mataró que es presta per l’N-II. A aquestes novetats s’hi afegirà, el proper 15 de febrer, un nou servei d’autobús entre Alella, el Masnou i Teià. El conjunt d’actuacions s’emmarca en el sistema tarifari integrat de l’ATM.

Mataró-Vilassar de Dalt per la C-30

Es modificarà el recorregut del servei entre Mataró i Vilassar de Dalt per tal de donar cobertura a la zona industrial del Camí del Mig, així com al polígon industrial de les Corts de Cabrera i del Pla d’en Boet de Mataró.

La línia mantindrà una freqüència de pas de 60 minuts de dilluns a divendres. El servei, que presta l’empresa Casas, s’inicia a les 6.10 hores des de Mataró i a les 7 hores des de Vilassar. L’última sortida es fa a les 22.10 i a les 22 hores, respectivament.

Modificació del servei Mataró-Sant Andreu de Llavaneres-Sant Vicenç de Montalt

En aquest cas, la modificació de la ruta, realitzada també per l’empresa Casas, permetrà que els usuaris accedeixin més fàcilment a l’hospital de Mataró mitjançant la prolongació del recorregut pel camí Ral i la Via Europa.

Els dies feiners, la freqüència de pas és de 60 minuts, amb la primera sortida des de l’hospital de Mataró a les 7.30 hores i la darrera, a les 21.30 hores. Els dissabtes i festius, circulen quatre expedicions.

Reforç del servei Barcelona-Mataró per l’N-II

La línia que connecta Barcelona i Mataró per l’N-II, amb parades als municipis de Barcelona, Sant Adrià de Besòs, Montgat, el Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Cabrera i Mataró, es reforçarà amb un nou vehicle.

Aquest reforç permetrà garantir el manteniment de la freqüència de pas en les hores de major congestió. Aquesta freqüència és de 30 minuts en dies feiners i de 60 minuts els dissabtes, festius i durant el mes d’agost.

Així mateix, aquest increment de la flota farà possible habilitar noves parades als polígons industrials de les Hores i el Rengle a Mataró i al polígon Badalona-sud, que fins ara no disposaven de transport públic.

La primera sortida des de Barcelona es realitza a les 6.30 hores, amb un últim servei a les 22 hores. En el cas de Mataró, el primer autobús surt a les 5.30 hores, i el darrer a les 21 hores.

A banda d’aquestes modificacions i millores de recorreguts, el proper 15 de febrer es posarà en marxa un nou servei d’autobús entre Alella, el Masnou i Teià.

Alella-el Masnou-Teià

Aquest nou servei, que neix de la col·laboració entre el DPTOP i els ajuntaments d’Alella, el Masnou i Teià, es prestarà de manera conjunta per les empreses Cra La Hispania i Casas.

Els usuaris disposaran de 15 expedicions diàries els dies feiners i 12 els dissabtes, amb una freqüència de pas de 30 minuts en hora punta i de 60 minuts la resta del dia.

La primera sortida serà a les 07.15 hores i la darrera, a les 21.15 hores. Aquest nou servei permetrà millorar la connexió entre les diferents urbanitzacions d’aquests municipis i apropar-les també a l’estació de ferrocarril del Masnou.

La oferta d’autobusos a la comarca del Maresme s’incrementarà les properes setmanes amb dues noves línies que facilitaran l’accés a l’hospital de Calella. Una d’aquestes línies comunicarà els municipis de Sant Cebrià de Vallalta i Sant Pol de Mar amb aquest centre sanitari, mentre que l’altra recorrerà Malgrat de Mar, Tordera, Palafolls i Santa Susanna fins a Calella.

10 de febrer de 2006