El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l'anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques sotmet a informació pública l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant d'Alcover. Aquesta variant permetrà als vehicles que accedeixin a aquest municipi per la carretera TV-7041 (Mont-ral) evitar la zona urbana i connectar amb el nou eix Reus - Alcover. Es preveu que les obres suposin una inversió d'1,8 MEUR.

Actualment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques està executant les obres de desdoblament de la C-14 entre Reus i Alcover, que suposaran una inversió de 78 MEUR. Amb l’objectiu que els vehicles que es dirigeixin cap a Alcover, procedents de la carretera TV-7041 (de Mont-ral), puguin connectar amb la nova autovia i evitar el pas pel centre del municipi, el DPTOP ha impulsat la construcció d’una variant.

En aquest sentit, cal remarcar el trànsit de vehicles pesants que circulen per la TV-7041 i la travessera actual d’Alcover per la ubicació de diverses pedreres en aquesta àrea. Així, la variant permetrà millorar la seguretat i fluïdesa de la circulació. Avui, el DOCG publica l’anunci d’inici del procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental corresponents a aquest projecte perquè particulars i institucions puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes sobre el seu interès general del projecte, concepció global i compatibilitat mediambiental.

Traçat de la nova variant

La variant d’Alcover s’inicia a prop de la línia del ferrocarril, en paral·lel a la connexió del nou eix Reus-Alcover amb la carretera d’Alcover a Valls (C-37). A l’inici de la nova via, es construirà una rotonda que connectarà amb la T-724; a continuació, la variant es desplaça cap al nord del nucli urbà fins arribar a la carretera C-240a, amb la qual connecta amb una altra rotonda. En aquest indret, hi ha ubicat el parc de bombers.

El traçat continua pel nord-oest del nucli d’Alcover fins a culminar a la carretera TV-7041, amb la qual connecta amb una intersecció en “T”. La TV-7041, gestionada fins ara per la Diputació de Tarragona, ha estat traspassada a la Generalitat, en el marc del conveni que ambdues administracions van signar recentment. La rotonda de connexió amb la T-724 tindrà 40 metres de diàmetre, mentre que la rotonda de la C-240a en tindrà 35. La variant estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1 metre d’amplada cadascun.

Els estudis informatiu i d’impacte ambiental que ara se sotmenten a informació pública analitzen quatre alternatives de traçat. En l’alternativa considerada com a més adient, les dues rotondes se situen el més allunyades del nucli urbà, i el tram entra la rotonda de la C-240a i la intersecció en “T” se situa a prop del torrent d’Alcover. Segons aquesta proposta, la variant té una longitud de 916 metres i la seva construcció suposarà una inversió prevista d’1,8 MEUR.