El DPTOP ha iniciat el procés de licitació dels treballs que permetran la millora de la GI-533 al terme municipal de Bescanó, per tal de suavitzar els revolts i millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit. Aquesta actuació s'ha tramitat de manera independent dins del projecte de condicionament general de la GI-533 entre Girona i Santa Coloma de Farners, tenint en compte la singularitat paisatgística i ambiental de la zona de l'espai del volcà de la Crosa. Amb una inversió prevista de 3 MEUR, els treballs suposaran la millora d'1 quilòmetre de la via. Les obres començaran la propera tardor amb un termini de 4 mesos.



El DPTOP té en marxa el condicionament general de la carretera GI-533 entre Girona i Santa Coloma de Farners, per tal d’adaptar aquesta via a l’intens volum de trànsit que habitualment registra. L’actuació, que es troba en avançada fase d’execució, suposarà una inversió de 10,3 MEUR, i comprèn l’ampliació de la calçada i la millora del traçat en diversos trams.

En el marc d’aquest projecte, s’ha tramitat de manera independent un tram de poc més d’1 km, al terme municipal de Bescanó, que correspon al pas de la via per l’espai d’interès natural del volcà de la Crosa. En aquest sentit, el DPTOP ha iniciat ara el procés de licitació dels treballs de millora d’aquest tram de la GI-533 a Bescanó, tenint especial cura en la integració paisatgística de l’obra i minimitzant l’impacte ambiental a la zona.

Millora dels revolts

Les obres que ara es liciten inclouen la millora d’un tram de la GI-533 a Bescanó de prop d’1,1 km de longitud. Els treballs començaran a uns 200 metres de l’encreuament de la via amb la GI-540, coneguda com la carretera a l’Estanyol, i s’allargaran fins poc abans d’arribar a la zona de Can Coll. L’objectiu és suavitzar els revolts existents i redefinir les interseccions per tal de garantir la fluïdesa i la seguretat de la circulació.

En aquest sentit, s’ampliarà la calçada de la carretera fins a arribar als 10 metres d’ample, de manera que la nova via estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,50 metres. A més, s’aprofitarà aquest eixamplament de la calçada per suavitzar els revolts més pronunciats amb la construcció de noves petites variants del traçat, prop de la intersecció amb la carretera de l’Estanyol i de la zona de Can Guic.

Per tal de garantir la seguretat del trànsit, el projecte inclou també la millora de dues interseccions, que corresponen als encreuaments amb la carretera GI-534, coneguda com la carretera de Salitja, i amb la carretera de l’Estanyol. En ambdós casos, el projecte inclou la construcció d’un tercer carril exclusiu per als girs a l’esquerra, per a millorar la fluïdesa del trànsit en aquests punts.

L’actuació es completarà amb la millora del ferm de la carretera, el condicionament de nous passos de fauna, la renovació de la senyalització horitzontal i vertical, i la instal·lació de noves tanques de seguretat. Tot plegat suposarà una inversió prevista de 3 MEUR. Els treballs començaran la tardor vinent, amb un termini d’execució de 4 mesos.