El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l'anunci d'inici de la licitació de les obres de condicionament de la C-38 en el tram entre la sortida de Camprodon i la intersecció d'accés a Beget. Els treballs comportaran l'eixamplament de la carretera actual i la rectificació de revolts al llarg de 2,4 quilòmetres. Les obres, que suposaran una inversió prevista en 2,1 MEUR, s'iniciaran després de l'estiu vinent i tindran un termini de nou mesos.



El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en marxa un conjunt d’actuacions de millora de la C-38, carretera que transcorre des de Sant Pau de Segúries a Camprodon i des de Camprodon a Molló i a la frontera francesa, al Coll d’Ares.

Així, actualment estan en execució les obres de millora d’aquesta via entre la cruïlla de Collabós i Camprodon i entre Molló i la frontera francesa, que abasten prop de 20 quilòmetres i compten amb una inversió total de 4,4 MEUR. Ara, el DPTOP ha iniciat la licitació dels treballs entre la sortida de Camprodon i la cruïlla amb la GIV-5223, d’accés a Beget, per un import de 2,1 MEUR. L’any 2004, es van dur a terme les obres entre aquest encreuament i Molló.

Ampliació de la calçada i suavització de revolts

Les obres que ara es liciten comprenen un tram de 2,4 quilòmetres de longitud i tenen com a objectiu millorar les condicions i la seguretat per al trànsit amb l’eixamplament de la via i la suavització de revolts. Es preveu que els treballs s’adjudiquin el maig vinent i comencin després de l’estiu, amb un termini d’execució de 9 mesos.

Així, aquesta actuació comportarà l’ampliació de la carretera, que ara té una amplada variable entre els 5,5 i els 6 metres, fins als 8 metres previstos, amb una calçada formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres. Les obres també inclouen la formació de diferents obres de drenatge amb la construcció de tres marcs de formigó sota la calçada, així com la millora de les cunetes, que inclou la formació cunetes revestides de formigó, trepitjables, al llarg dels 2,4 quilòmetres del recorregut.

Els treballs es complementaran amb la millora de la senyalització horitzontal i vertical i de les barreres de seguretat. També es preveu el tractament i estesa de terra vegetal procedent de l’obra i la hidrosembra.