1- Que els fets ocorreguts el dia 28 de juliol no es poden considerar sota cap concepte com una vaga.
2- En conseqüència, els afectats tenen dret a reclamar:
a. La devolució de l’import o bé la substitució del bitllet.
b. La compensació econòmica prevista en els casos de cancel·lacions o overbooking.
c. Els perjudicis soferts com a conseqüència de la pèrdua del vol (paquets turístics, equipatge, allotjament...).
3- Les reclamacions es poden fer a l’agència de viatges o bé a la companyia aèria en què s’hagi contractat el servei.
Per altra banda, es recomana als consumidors:
1- Que els afectats conservin tota la documentació i els justificants de les despeses vinculades amb la seva reclamació.
2- En cas de dubte o de no rebre una resposta satisfactòria, que els afectats s’adrecin a les associacions de consumidors més representatives o bé a l’Agència Catalana de Consum.
Per a més informació:
- Agència Catalana del Consum
www.consum.cat
012
- Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat (CUS)
usuarissanitat@telefonica.net
93 302 41 38
- Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (L’OCUC)
mtorrent@ocuc.org
93 417 47 37
- Unió de Consumidors de Catalunya (UCC)
direccio@consumidors.org
93 454 67 76
- Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa (UNAE)
unae@unaebcn.org
93 300 00 15
- Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances (ADICAE)
aicec.adicae@adicae.net
93 342 50 44
Dimarts, 1 d’agost de 2006