Arran dels fets produïts a l’Aeroport del Prat els dies 28, 29, 30 i 31 de juliol el Consell de les Persones Consumidores de Catalunya manifesta el següent:

1- Que els fets ocorreguts el dia 28 de juliol no es poden considerar sota cap concepte com una vaga.

2- En conseqüència, els afectats tenen dret a reclamar:

a. La devolució de l’import o bé la substitució del bitllet.

b. La compensació econòmica prevista en els casos de cancel·lacions o overbooking.

c. Els perjudicis soferts com a conseqüència de la pèrdua del vol (paquets turístics, equipatge, allotjament...).

3- Les reclamacions es poden fer a l’agència de viatges o bé a la companyia aèria en què s’hagi contractat el servei.

Per altra banda, es recomana als consumidors:

1- Que els afectats conservin tota la documentació i els justificants de les despeses vinculades amb la seva reclamació.

2- En cas de dubte o de no rebre una resposta satisfactòria, que els afectats s’adrecin a les associacions de consumidors més representatives o bé a l’Agència Catalana de Consum.

Per a més informació:

 - Agència Catalana del Consum

www.consum.cat

012

- Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat (CUS)

usuarissanitat@telefonica.net

93 302 41 38

- Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya (L’OCUC)

mtorrent@ocuc.org

93 417 47 37

- Unió de Consumidors de Catalunya (UCC)

direccio@consumidors.org

93 454 67 76

- Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa (UNAE)

unae@unaebcn.org

93 300 00 15

- Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances (ADICAE)

aicec.adicae@adicae.net

93 342 50 44

Dimarts, 1 d’agost de 2006