El president de la Generalitat, José Montilla, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, juntament amb alcaldes de la zona, han posat avui en servei el nou tram de la C-35 desdoblada entre Vidreres i l'enllaç de l'Alou (Llagostera). El desdoblament d'aquest tram, de 15 quilòmetres de longitud, s'emmarca en les obres que es duen a terme al llarg de l'eix Maçanet de la Selva - Platja d'Aro, amb una inversió global de 63 MEUR. Aquesta obertura al trànsit, que coincideix amb l'inici de la temporada d'estiu, permet als conductors circular ja per una via de quatre carrils al llarg de tot el recorregut des de l'AP-7 fins a Platja d'Aro.
El president de la Generalitat, José Montilla, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i alcaldes del Gironès, la Selva i el Baix Empordà, han posat avui en servei el nou tram desdoblat de la C-35 entre Vidreres i l’enllaç de l’Alou (Llagostera). Aquesta és l’actuació de més envergadura de les obres de l’eix Maçanet de la Selva – Platja d’Aro per tal de millorar les prestacions, capacitat i seguretat en aquest eix viari.
Amb una longitud total de 27,7 quilòmetres, l’eix Maçanet de la Selva – Platja d’Aro està format per les carreteres C-35, C-65 i C-61 i representa la principal via d’accés des de l’AP-7 cap a la Costa Brava sud. D’oest a est, uneix Maçanet de la Selva, Vidreres, Caldes de Malavella, Llagostera, Santa Cristina d’Aro, Castell d’Aro, Sant Feliu de Guíxols i Platja d’Aro.
Les obres han consistit en el desdoblament d’un tram intermedi en aquest eix; el tram de la C-35 entre Vidreres i l’enllaç de l’Alou (Llagostera), per tal de donar continuïtat als trams ja amb quatre carrils, en els extrems (des de l’AP-7 a Vidreres i des de l’enllaç de l’Alou fins a Platja d’Aro). En aquest tram, el 2006 es va registrar una intensitat mitjana de trànsit de 18.500 vehicles diaris, amb puntes de 27.000 vehicles a l’estiu.
Els treballs s’emmarquen en el Pla d’eixos viaris que està desplegant el Govern de la Generalitat i es financen per mitjà d’una concessió d’obra pública. Aquesta concessió inclou una inversió de 63 MEUR per a l’execució del desdoblament de 15,3 quilòmetres de l’eix (40 MEUR), així com la millora dels 12,4 quilòmetres en els trams desdoblats i la gestió i manteniment de tota la infraestructura (23 MEUR).

15,3 quilòmetres de nova autovia
El tram que ara ha entrat en servei té una longitud de 15,3 quilòmetres. La via desdoblada està formada en cada sentit de la circulació per dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior d’1,5 metres i un voral interior d’1 metre d’amplada. Les dues calçades estan separades per una mitjana tipus New Jersey.
Per a dur a terme l’ampliació de carrils, s’ha aprofitat en la major part del recorregut el traçat de la C-35 ja existent, tret d’alguns punts on s’han construït petits trams en variant. En aquest sentit, cal assenyalar la variant de traçat a la zona propera de Llagostera est per tal de millorar els revolts existents en un tram d’1 quilòmetre.
Al llarg d’aquest tram, cal remarcar la construcció de sis passos superiors i set d’inferiors, així com la ubicació de set enllaços que faciliten la connectivitat local:
- Vidreres oest: punt inicial del nou tram desdoblat; s’ha remodelat l’enllaç existent entre les carreteres C-35 i C-63, mitjançant l’ampliació del pas superior.
- Vidreres est: està format per un pas inferior, una via col·lectora i un pas superior i dóna accés a la urbanització de la Goba (Vidreres). És un enllaç de nova construcció.
- Can Carbonell: enllaç de nova construcció; consta d’un pas superior i una rotonda a banda i banda de la carretera principal per tal de donar accés a aquesta urbanització.
- Llagostera sud: s’han remodelat els ramals i s’ha ampliat una rotonda de l’enllaç existent per tal d’adaptar-lo a les característiques de la via desdoblada. Connecta amb la carretera de Tossa de Mar (GI-681).
- Llagostera centre: s’ha adaptat l’enllaç existent, format per un pas superior i dues rotondes. Permet la connexió cap al nucli urbà de Llagostera i cap a la zona de Sant Llorenç
- Llagostera est: semi-enllaç que permet accedir a la part sud-est de Llagostera
- L’Alou: enllaç final del desdoblament. Per una banda, l’autovia connecta amb la carretera de Girona i Cassà de la Selva i per l’altra, segueix en direcció a Santa Cristina d’Aro. El ramal sentit Sant Feliu de Guíxols s’ha ampliat a dos carrils fins passat el viaducte existent a la C-65 –el ramal sentit Llagostera ja tenia dos carrils

Els treballs també han inclòs la reposició de la ruta del Carrilet (via verda que segueix l’antic traçat del ferrocarril), en paral·lel a la carretera desdoblada. D’altra banda, des de Llagostera centre, s’ha construït una via de servei pel costat mar que dóna servei a diverses finques i establiments. Finalment, en els trams ja desdoblats, s’ha millorat el ferm, la senyalització i les barreres de seguretat.
Treballs pendents
Un cop s’ha posat en servei el nou tram desdoblat, quedaran pendents diverses tasques per tal de completar tota l’obra a l’eix Maçanet de la Selva – Platja d’Aro, fins a l’hivern vinent. Entre aquests, cal remarcar l’actuació que es du a terme en l’últim quilòmetre abans de l’enllaç de l’Alou, en el qual s’ha hagut de sanejar un antic abocador de materials de construcció. En aquest tram, el traçat de la via, que compta igualment amb dos carrils per sentit de la circulació per a facilitar la fluïdesa del trànsit, és provisional fins que es completi tota l’obra.
Finalment, altres tasques seran la instal·lació de pantalles acústiques i la finalització de camins de servei. Tots aquests treballs no comportaran afectacions en el trànsit al tronc de la carretera durant l’estiu.




