El carrer de Felip II es tallarà al trànsit a partir de demà, 9 de gener, i durant un any entre l'avinguda Meridiana i el carrer de Juan de Garay, com a conseqüència de les obres de construcció de la nova estació de Felip II Sagrera-Meridiana de l'L9. Per minimitzar les afectacions, s'habilitarà un itinerari alternatiu en els carrers contigus.
PTOP

El carrer de Felip II quedarà tallat al trànsit a partir de demà, 9 de gener, i durant un any, per tal d’avançar en les obres de construcció de la nova estació de Felip II Sagrera-Meridiana de l’L9. Així, es tallarà la circulació de vehicles en un tram d’uns 150 metres entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Juan de Garay, per poder ocupar la calçada i una part de la vorera per executar els treballs d’excavació. Durant aquest període, només es permetrà l’accés als aparcaments situats en aquest tram. En determinats moments, aquest accés també es podrà veure afectat, de manera que es buscaran aparcaments alternatius per als usuaris quan calgui.


Per tal de facilitar la circulació a la zona, s’habilitarà un itinerari alternatiu aprofitant els carrers contigus. Així, el recorregut provisional transcorre en direcció nord des de l’avinguda Meridiana, passant pel carrer de Sant Antoni Maria Claret, el carrer d’Espronceda i el carrer de Juan de Garay, per enllaçar un altre cop amb el carrer de Felip II.

Les línies d’autobús 71 i 126 afectades per aquestes restriccions, es desviaran també per l’itinerari alternatiu previst i es traslladarà la parada actual situada al tram tallat del carrer de Felip II al carrer d’Espronceda.
Pel que fa als vianants, s’habilitaran encaminaments al tram tallat de Felip II, per tal minimitzar les afectacions als veïns i comerciants de la zona.
Igualment, per a facilitar l’accés a la benzinera situada a la cruïlla dels carrers de Felip II i l’avinguda Meridiana, durant el temps d’execució d’aquests treballs s’habilitarà una entrada i una sortida provisional a l’avinguda Meridiana.

Nova estació de Felip II de Sagrera-Meridiana

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques treballa en la construcció de dos túnels de metro que discorren en paral·lel entre el macropou d’Onze de Setembre i l’intercanviador de Sagrera-Meridiana. El túnel del costat mar donarà servei inicialment a l’L9 i ja en el futur formarà part del perllongament de l’L4, que enllaçarà amb l’actual estació de La Pau. Per contra, el túnel del costat muntanya donarà servei exclusivament a l’L9 des d’un inici.

Els treballs que ara s’inicien permetran construir un nou vestíbul en el futur intercanviador de Sagrera-Meridiana, dins del tram de túnel del costat mar, de manera que donarà servei inicialment a l’L9 i més endavant a l’L4.
Les obres consistiran en l’excavació a cel obert de l’estació de Felip II. Els treballs inclouen la construcció dels murs pantalla, que tindran una profunditat de més de 40 metres i delimitaran el perímetre del vestíbul, que comptarà amb un superfície rectangular de 450 m2.

El nou espai estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda, i connectarà amb l’exterior mitjançant l’actual accés de l’L5 de Felip II, que disposa d’un ascensor i escales fixes i mecàniques. Igualment, l’enllaç entre el nou vestíbul i les dues andanes laterals de l’L9, es farà també amb escales fixes i mecàniques i dos ascensors.

Aquest intercanviador es configura com un dels eixos vertebradors de la xarxa de transport públic de la ciutat, ja que permetrà l’enllaç entre l’L9 i l’L4, l’L5 i l’L1 del metro, rodalies de Renfe i l’AVE.

Afectacions a la  Plaça d’Havaneres

D’altra banda, ahir es van reprendre les obres al pou de la Plaça d’Havaneres, on s’extraurà la tuneladora que perforarà el túnel del costat mar des del macropou d’Onze de Setembre.

Per tal de finalitzar els treballs previs a l’arribada de la tuneladora a aquest punt, des d’avui, 7 de gener, es mantindrà ocupada aquesta plaça i una zona de voreres. La circulació de vehicles no quedarà afectada, i s’habilitaran encaminaments per a facilitar el pas dels vianants.

Un cop finalitzi aquest tram de túnel, la tuneladora es desmuntarà per traslladar-la al pou d’atac situat a la ronda Litoral, des d’on ha de perforar el tram de l’L9 de la Zona Franca de Barcelona.

1  

Imatges

Traçat del túnel de metro

Traçat del túnel de metro 798

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 254