El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat els primers treballs per a la construcció d'un nou vial entre la B-250, al Prat de Llobregat, i el polígon Pratenc, que permetrà millorar les connexions i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn industrial i logístic. En aquesta actuació, destaca la formació d'un nou viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, de 304 metres de longitud. Les obres, que tenen un termini d'execució de 14 mesos, compten amb un pressupost de 21,5 MEUR.
El DPTOP ha iniciat les obres del nou vial entre la B-250 i el polígon Pratenc, al terme del Prat de Llobregat, amb les primeres tasques d’implantació, senyalització i de desviament de serveis. Aquesta actuació té com a objectiu principal millorar les connexions i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn industrial i logístic. Les obres compten amb una inversió de 21,5 MEUR i tenen un termini d’execució previst de 14 mesos.
El nou vial constitueix la primera fase de l’eix Port – Aeroport que, des de l’autovia C-31 fins a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port, unirà les àrees logístiques del Mas Blau, de l’aeroport i del Port de Barcelona. Les obres que ara comencen corresponen al tram central d’aquest eix i permetrà la connexió entre la B-250 (costat Aeroport) i el polígon Pratenc, amb un nou viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat.
Vial d’un quilòmetre i quatre carrils
Les obres consistiran en la construcció d’una via d’un quilòmetre de longitud i quatre carrils de circulació, des de l’actual rotonda el·líptica on conflueix la carretera B-250, fins al carrer 100 del polígon Pratenc.
El nou vial estarà format per dues calçades, una per sentit de la circulació, separades per una mitjana, amb dos carrils de 3,5 metres d’amplada cadascuna i vorals d’1,5 metres. Així mateix, comptarà amb voreres d’una amplada d’entre 3 i 3,5 metres d’amplada per a facilitar el pas de vianants i ciclistes.
El traçat es pot dividir en tres trams:
- Tram de 350 metres de longitud, en direcció sud-est (sensiblement paral·lel a la nova llera del Llobregat) des de l’actual rotonda el·líptica on conflueix la B-250 fins a una rotonda de nova construcció, situada abans del nou pont projectat sobre el Llobregat. El nou giratori tindrà un diàmetre exterior de 80 metres.
- Tram de 500 metres. A continuació de la rotonda anterior, el vial creua d’oest a est el riu Llobregat mitjançant un viaducte de 304 metres de longitud. Aquest segon tram culmina en una segona rotonda de nova construcció, també de 80 metres de diàmetre.
- Tram de 200 metres de longitud entre la rotonda anterior i el carrer 100 del polígon Pratenc.
Nou viaducte sobre el Llobregat
En aquesta actuació, cal remarcar el viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat, de 304 metres de longitud i 29 d’amplada. És una estructura de tipus arc superior atirantat pel tauler, que descansa sobre dos trípodes invertits, formats cadascun per dues piles dobles inclinades i una pila simple inclinada.
Les piles simples inclinades serveixen de recolzament intermedi al tauler i donen lloc a una estructura de cinc trams. Les piles dobles s’obren suament i recullen els dos arcs i el tauler de l’estructura i els arcs conflueixen en una peça d’unió central.




