event_note Nota de premsa

El conseller Joaquim Nadal visita les obres de la ronda Sud d'Igualada

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de la ronda Sud d'Igualada. La via en execució, que té una longitud de sis quilòmetres, connecta la C-37 (a Santa Margarida de Montbui) i la C-15 (a Vilanova del Camí). Aquests treballs compten amb un pressupost de 26,8 MEUR i conclouran a finals de 2009. La ronda permetrà reduir el trànsit de pas per l'interior d'Igualada, així com millorar les comunicacions a la Conca d'Òdena. Paral·lelament, el DPTOP té en fase d'informació pública el tram oest d'aquesta via, que completarà la ronda sud fins a l'A-2, a Jorba.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, juntament amb els alcaldes d’Igualada, Jordi Aymamí; de Vilanova del Camí, Joan Vich; la Pobla de Claramunt, Santiago Broch; Òdena, Francisco Guisado, i de Santa Margarida de Montbui, Teodoro Romero, ha visitat avui els treballs de la ronda Sud d’Igualada, una actuació que permetrà reduir el trànsit de pas per l’interior d’Igualada, així com millorar la mobilitat en l’àmbit de la Conca d’Òdena. Les obres corresponen al tram est de la futura ronda, que connecta la C-37 a Santa Margarida de Montbui i la C-15 a Vilanova del Camí.
 
Els primers treballs de la ronda es van iniciar la primavera de 2007. Fins al moment, s’ha desbrossat el terreny a pràcticament tota la traça i s’ha dut a terme prop del 50% dels moviments de terres necessaris; així mateix, s’estan enllestint les obres de drenatge i s’estan completant els passos superiors previstos. Es preveu que les obres, que significaran una inversió de 26,8 MEUR, concloguin a finals de 2009.
 
Variant de sis quilòmetres
La carretera en execució, variant de la C-37, tindrà una longitud de sis quilòmetres i comptarà amb dos carrils per a la circulació de 3,50 metres d’amplada i vorals de 2,50 metres. El traçat s’inicia a la C-37 a l’alçada de Sant Maure i continua pel paratge de les Parellades un cop creuat el torrent Garrigosa mitjançant un viaducte de 92  metres de longitud. Posteriorment, la carretera travessa el torrent de la Vall i passa per les Planes de Can Titó.
La ronda travessarà el riu Anoia amb un viaducte de 240 metres de longitud, dividit en sis trams, que salva la zona de regadiu del pla de Moletons. Creuat aquest Pla, es forma un enllaç de connexió amb Vilanova del Camí (sud) i, des d’aquest punt la rasant es deprimeix per passar per la zona urbana de Vilanova del Camí.
 
Després d’aquesta zona, se situa l’enllaç Vilanova Nord, que connectarà amb la vialitat existent, amb el carrer dels Fusters i amb el vial posterior del Polígon Industrial de les Gavarreres. Seguidament, la ronda continua pel límit del polígon fins a un nou enllaç ubicat sobre la rotonda actual que connecta l’N-IIa amb l’N-II i l’accés al polígon industrial de Plans d’Arau. Per últim, segueix l’actual N-IIa  entre l’enllaç anterior i la rotonda el·líptica situada a l’encreuament de l’N-IIa amb la C-15, a Vilanova del Camí.
 
Els treballs inclouran l’aplicació de mesures ambientals com la instal·lació de barreres acústiques a Can Titó, la revegetació de talussos amb arbrat i arbustos i la formació de passos de fauna. Aquesta actuació es completarà amb les obres de drenatge, la senyalització vertical i horitzontal i la col·locació de barreres de seguretat.
 
Tram oest de la ronda
 
Paral·lelament, el DPTOP té en fase d’informació pública els estudis corresponents a la connexió de la ronda cap a l’oest, fins a l’A-2, al terme de Jorba. Aquest tram, que tindrà una longitud de cinc quilòmetres, completarà la ronda ara en execució.  
 
Així, la ronda Sud conformarà, juntament amb l’A-2, la xarxa arterial d’Igualada i permetrà ordenar el trànsit dels futurs creixements en l’àmbit més meridional de la Conca d’Òdena i dels polígons a l’entorn de Vilanova del Camí. Al mateix temps, canalitzarà els moviments de la C-37 a mesura que es consolidi aquest eix viari entre l’Anoia, la Conca de Barberà i el Camp de Tarragona. Es preveu que la ronda sud d’Igualada completa signifiqui una inversió total de 56 MEUR.
1
Imatges
Imatges
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts