La passarel.la de vianants que connecta l'estació de Rodalies de l'aeroport del Prat amb les terminals romandrà tancada a partir de dimarts, 29 de gener, i durant dos mesos, com a conseqüència de les obres de construcció de l'L9 de metro. Per tal de facilitar la mobilitat dels viatges entre aquests dos punts, el DPTOP habilitarà un servei d'autobús alternatiu.

Tall de la passarel·la
La passarel·la de vianants que connecta l’estació de Rodalies de l’aeroport del Prat amb les terminals d’Aena es tancarà a partir de dimarts, 29 de gener, i durant un període de dos mesos, per tal d’iniciar els treballs previs per a la construcció del túnel de l’L9 de metro i la nova Estació Intermodal projectada en aquesta àrea.
A partir d’ara, els viatgers hauran de fer aquest recorregut en autobús. Així, entre les 5.30 hores i les 24.00 hores s’habilitaran uns 8 autocars per traslladar els usuaris que arribin a l’estació de Rodalies fins a la terminal B de l’aeroport, a la mateixa altura de la passera, i a l’inversa. Els horaris de trens i autobusos estaran coordinats, per tal de facilitar l’enllaç. A més, s’habilitaran 4 microbusos per apropar durant tota la nit els treballadors d’Aena que habitualment utilitzen aquesta passarel·la per arribar a l’estació de tren.
Campanya d’informació
S’ha dissenyat una campanya específica perquè els passatgers estiguin informats en tot moment de les afectacions i els serveis alternatius establerts. En aquest sentit, el dispositiu especial preveu:
- Un equip de 15 persones per atendre en tot moment als viatgers. Es localitzaran a l’estació de Renfe, a l’accés a la passarel·la des de l’aeroport i als interiors dels autobusos habilitats.
- La distribució de més de 20.000 tríptics informatius on es detallarà el tancament de la passarel·la, la duració de les afectacions i el recorregut alternatiu amb autobús.
El metro a l’aeroport del Prat
El DPTOP treballa des de l’estiu en la preparació del terreny a l’entorn de l’aeroport del Prat, de cara a l’arribada de la futura l’L9. Ara, els treballs se centraran al voltant de la passarel·la de vianants que connecta l’estació de tren amb les terminals d’Aena, per tal d’iniciar les tasques de reforçament del terreny per a la construcció de la futura Estació Intermodal de Rodalies i l’estació de Terminal Actual de l’L9.
L’execució d’aquestes obres obligarà a enderrocar la part més propera a l’estació de tren de la passarel·la, de manera que quedarà tallada provisionalment durant dos mesos.
Per tal de garantir la mobilitat dels usuaris, es construirà un nou tram de passera per connectar la part ja existent amb l’estació de tren, amb un nou traçat que evitarà el pas per la zona d’obres. Així, el nou tram, de 20 metres de longitud, quedarà més cap a l’est, i disposarà de 2 ascensors i escales mecàniques per tal de permetre l’accés a persones amb mobilitat reduïda. Un cop es completi la connexió de les dues parts de la passarel·la, d’aquí a dos mesos, es reobrirà als viatgers.
L’L9 al Prat de Llobregat
En el marc del projecte de construcció de la futura L9, el DPTOP iniciarà la propera primavera la perforació del tram de 4,3 quilòmetres de túnel entre Mas Blau i la futura estació ubicada a l’entorn de la nova terminal T-Sud. Aquesta actuació permetrà la construcció de tres noves estacions, per donar servei a la futura Ciutat aeroportuària, i connectar les dues terminals aeroportuàries, envoltant l’aeroport per l’oest i sense creuar per sota les pistes d’enlairament