El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han signat avui a Madrid un protocol per al traspàs a la Generalitat de la carretera N-II al seu pas pel Maresme. Així mateix, el DPTOP durà a terme les obres d'una nova vialitat alternativa a l'N-II que millorarà la capacitat, les condicions de seguretat i la integració al territori respecte de l'actual carretera. El Ministeri de Foment transferirà la inversió d'aquesta obra, estimada en 400 MEUR. D'altra banda, el DPTOP impulsarà la transformació de l'actual N-II en una via més urbana i integrada al seu entorn.
Actualment, l’N-II al seu pas pel Maresme registra un trànsit sobretot de caràcter local i comarcal i ha perdut la seva funcionalitat de via de llarg recorregut. D’una banda, els vehicles de llarg recorregut que circulen per l’autovia A-2 i circumval·len la ciutat de Barcelona utilitzen preferentment l’AP-7. D’altra banda, al Maresme, paral·lelament a l’N-II hi ha l’autopista C-32 –de la qual és titular la Generalitat– que recull fonamentalment els vehicles que des de l’àrea metropolitana volen accedir a les comarques gironines i la frontera amb França.
El DPTOP i el Ministeri de Foment preveuen la possibilitat d’acordar la cessió de trams de les respectives xarxes viàries en funció dels canvis que es vagin produint en la seva funcionalitat.En aquest sentit, es preveu la possibilitat del traspàs a la Generalitat de trams de titularitat estatal que hagin perdut la seva funció de llarg recorregut o hagin d’integrar-se a una xarxa de caràcter local o comarcal.
Traspàs i vialitat alternativa
Així, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, han signat avui a Madrid un protocol que posa les bases per a la cessió a la Generalitat de la carretera N-II al seu pas pel Maresme. El tram que es traspassarà té una longitud de 52 quilòmetres i discorre entre els termes municipals de Montgat i Tordera.
D’altra banda, l’acord estableix que la Generalitat durà a terme les obres d’una nova infraestructura alternativa a l’N-II i a la C-32 al Maresme i el Ministeri de Foment transferirà al govern català la inversió corresponent, estimada en 400 MEUR.
La nova vialitat permetrà evitar el pas per l’interior dels nuclis urbans i significarà una millora substancial en la capacitat i la seguretat viàries respecte de l’actual N-II, alhora que garantirà la connectivitat amb la C-32. D’aquesta manera, la nova infraestructura podrà absorbir el trànsit que actualment suporta l’N-II al Maresme. En aquest sentit, el DPTOP podrà impulsar també la transformació de l’actual N-II per tal d’adequar-la a l’entorn urbà pel qual discorre.
El protocol signat avui respon a la voluntat d’ambdues administracions d’afavorir la millora i desenvolupament d’una xarxa de carreteres que asseguri unes adequades condicions de funcionalitat, comoditat i seguretat viàries. Així mateix, pretén contribuir a una acció més eficaç per mitjà de la coordinació dels seus programes d’actuació, gestió i conservació de les respectives xarxes de carreteres.