El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui el nou enllaç de la C-59 a una zona industrial situada als termes de Santa Perpètua de Mogoda i Palau-solità i Plegamans. El nou accés va entrar en servei la setmana passada i millora significativament la seguretat viària i l'accessibilitat a aquest sector, ja que ha permès eliminar la parada i gir a esquerra que els vehicles havien de fer fins ara. L'actuació, que ha suposat una inversió de 7,7 MEUR, s'ha complementat amb l'eixamplament de la C-59 en aquesta zona per tal de facilitar la fluïdesa del trànsit.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui, acompanyat de l’alcalde de Santa Perpètua de Mogoda, Manuel Ruiz, i l’alcaldessa de Palau-solità i Plegamans, Mercè Pla, el nou accés de la C-59 a una zona industrial situada en aquests dos municipis. Aquest enllaç, que va entrar en servei la setmana passada, facilita la connexió des de la carretera als polígons industrials Can Bernades-Subirà (Urvasa), la Torre del Rector (Can Roca), Ca n’Oller, la Creueta i Riera de Caldes.
L’actuació comporta una millora significativa en la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit en aquest àmbit, ja que ha permès eliminar la parada i el gir a l’esquerra que anteriorment havien de fer els vehicles que volien accedir al sector industrial. Les obres, que compten amb una inversió de 7,7 MEUR, finalitzaran en les pròximes setmanes amb tasques d’acabats fora de la zona de circulació dels vehicles, com finalització de cunetes i hidrosembra.
Nou enllaç i eixamplament de la carretera
Les obres del nou accés han consistit principalment en la construcció d’un ramal en bucle que permet els moviments d’entrada a la zona industrial als vehicles procedents de Barcelona mitjançant un pas inferior sota la C-59. Aquest ramal de connexió té un carril de circulació de 4 metres d’amplada, voral esquerre d’1 metre i voral dret de 2 metres d’amplada; el pas inferior té una longitud de 90 metres i una amplada de 8 metres.
Així mateix, les obres han inclòs la formació d’un tercer carril de trenat d’uns 500 metres de longitud a la C-59, en ambdós sentits de la marxa, entre el nou accés als polígons i l’enllaç amb l’AP-7.
D’altra banda, els treballs han permès desdoblar la C-59, en el tram de 800 metres de longitud des del nou enllaç fins a l’accés sud de Palau-solità i Plegamans, que, a diferència de l’anterior, tenia un únic carril per sentit. El desdoblament ha comportat l’ampliació de la passarel·la de vianants existent per tal d’adaptar-la a l’amplada del nou tram desdoblat.
Paral·lelament, s’ha habilitat una parada d’autobús de la línia Caldes de Montbui – Barcelona en el sentit Caldes de Montbui separada del tronc de la carretera, que substitueix l’anterior apartador i permet millorar la seguretat en els moviments de viatgers i vehicles.
Finalment, l’actuació es complementa amb la millora del drenatge i la senyalització de la carretera, i amb l’aplicació de les mesures ambientals, com l’estesa de terra vegetal i la hidrosembra de talussos.
Aquestes obres s’emmarquen en un conveni de col·laboració entre el DPTOP, l’Incasol, i els polígons Can Bernades-Subirà (Urvasa), la Torre del Rector (Can Roca), Ca n’Oller, la Creueta i Riera de Caldes.




