event_note Nota de premsa

El Departament de Treball destina 5.300.000 euros a la formació de gairebé 4.500 persones en situació d'atur als 8 Centres d'Innovació i Formació Ocupacional (CIFO) de Catalunya

L'oferta formativa de 2008 intensifica les accions formatives ajustades als sectors que generen ocupació i necessiten persones treballadores com el medi ambient, amb ocupacions relacionades amb les energies renovables, entre d'altres
Joan Josep Berbel
El director del Servei d’Ocupació de Catalunya, Joan Josep Berbel, ha presentat avui l’oferta formativa dels 8 Centres d’Innovació i Formació Ocupacional de Catalunya (CIFO). Enguany, el Departament de Treball ha destinat, mitjançant el Servei d’Ocupació de Catalunya, 5.300.000 euros a la formació de 4.455 persones en situació d’atur que es porta terme a la xarxa pública de 8 Centres d’Innovació i Formació Ocupacional (CIFO) de Catalunya.
 
Durant tot l’any, els 8 Centres d’innovació i Formació Ocupacional de Catalunya programen accions formatives adreçades a persones treballadores en situació d’atur; porten a terme accions formatives d’experimentació en noves qualificacions; i desenvolupen accions d’innovació metodològica per a l’asssoliment de competències i capacitats professionals.
 
Enguany, els 8 Centres d’Innovació i Formació Ocupacional de Catalunya han posat en marxa la programació de prop de 300 cursos, corresponents a 124 especialitats, amb gairebé 105.000 hores de formació, que beneficiaran a 4.455 persones en situació d’atur.
 
El director del Servei d’Ocupació de Catalunya, Joan Josep Berbel, ha dit que “la formació als Centres d’Innovació i Formació Ocupacional de Catalunya s’emmarca en l’estratègia del Departament de Treball consistent en fer de la formació l’element clau perquè les persones en situació d’atur puguin trobar una feina de qualitat a Catalunya”.
 
Berbel ha afegit que el Departament de Treball posa a l’abast una àmplia oferta formativa “perquè les persones es puguin formar al llarg de tota la seva vida professional i, si es queden en atur, puguin trobar una feina de qualitat el més aviat possible”.
 
 
 
 
 
La formació: element clau per millorar l’ocupabilitat de les persones
 
L’objectiu del Departament de Treball és afavorir la inserció laboral de les persones en atur millorant la qualificació professional a través de les accions formatives impartides als 8 Centres d’Innovació i Formació Ocupacional de Catalunya.
 
Amb l’oferta formativa dels Centre d’Innovació i Formació Ocupacional, el Departament de Treball impulsa les polítiques necessàries per incrementar l’oferta formativa i adaptar-la a les necessitats de les persones i de les empreses.
 
La formació ha d’estar a l’abast de les persones al llarg de tota la vida i el Departament de Treball facilita totes aquelles eines que contribueixen a promoure, garantir i millorar l’oferta formativa, element clau per l’ocupabilitat de les persones.
 
 
Per a la programació d’enguany, destaquen especialment les següents àrees de referència:
 
Informàtica i comunicacions (CIFO La Violeta, Barcelona)
Energies renovables (CIFO Santa Coloma i CIFO Lleida)
Fred industrial (CIFO Lleida)
Fabricació i construccions metàl·liques (CIFO Salt, CIFO Lleida, CIFO Sabadell)
Indústries alimentàries (CIFO Salt, Girona)
Muntatge i instal·lació (CIFO Sabadell)
Indústria química i construccions pesades (CIFO Tarragona)
Construcció i instal·lacions elèctriques (CIFO Santa Coloma de Gramenet)
Electromecànica i automoció (CIFO Sant Feliu de Llobregat)
Imatge i so i Arts gràfiques  (CIFO L’Hospitalet)
 
 
 
 
Oferta CIFO 2008: Més alumnes, cursos i especialitats
 
 
L’oferta formativa dels 8 Centres d’Innovació i Formació Ocupacional de Catalunya s’incrementa enguany. En concret, el nombre de persones que podran fer les accions formatives podrà arribar a 4.455, el que significa un augment de 1.200 persones respecte de les que les van fer l’any 2007.
 
Les especialitats formatives seran 124, el que suposa un increment de 8 respecte de l’any passat. Pel que fa als cursos, que formen part d’una amplia programació anual, s’incrementen en un 10%, fins a arribar a la xifra de 297.
 
 
 
 
 
CURSOS
ALUMNES
SECTOR AGRARI
 
 
Agrària
               9
         135
SECTOR INDÚSTRIA
 
 
Arts Gràfiques
             12
          180
Electricitat i Electrònica
             38
          570
Energia i Aigua
             16
          240
Fabricació Mecànica
             52
          780
Fusta, Moble i Suro
               1
            15
Indústria Alimentària
             6
            90
Instal·lació i Manteniment
             24
          360
Química
               7
          105
Seguretat i Mediambient
               1
            15
SECTOR SERVEIS
 
 
Administració i Gestió
               2
            30
Imatge i So
               3
            45
Informàtica i Comunicacions
             31
          465
INICIACIO NOVES TECONOLOGIES
             64
          960
SECTOR CONSTRUCCIÓ
 
 
Edificació i Obra Civil
             31
         465
TOTAL
297
4.455
 
 
Paral·lelament a les anteriors especialitzacions, els CIFO desenvolupen formació transversal relacionada amb les noves tecnologies, com poden ser els coneixements i les habilitats vinculades a l’ús d’Internet i a l’ofimàtica, la prevenció de riscos laborals i l’orientació en la recerca de feina
 
 
 
 
72% de mitjana d’inserció laboral
 
A falta de disposar de les dades d’inserció laboral corresponent a les accions formatives desenvolupades en el segon semestre de 2007, la mitjana d’inserció laboral assolida, després de la realització de les accions formatives de la programació de l’any 2006 i les del primer semestre de 2007, se situa al voltant del del 72%.
 
 
 
 
CIFO
% mitjana inserció
especialitat + inserida
L'HOSPITALET DE LLOBREGAT
68% 
Disseny gràfic 
Tècnic mitjans audiovisuals
BARCELONA (LA VIOLETA)
72% 
Disseny webs
Tècnic en software 
LLEIDA
75% 
Frigorista
Construcció
 
SALT (GIRONA)
65%
Analista microbiològic
Soldador canonades i recipients alta pressió
SANTA COLOMA DE GRAMENET
70% 
Instal.lacions
Construcció 
VALLÈS (SABADELL)
75%
Torner-Fressador
Automatismes programables
SANT FELIU DE LLOBREGAT
78%
Mecatrònic
Automatismes programables
TARRAGONA
70%
Soldador canonades i recipients d’alta pressió
Torner-Fressador
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts