event_note Nota de premsa

La cinquena edició del 080 Barcelona Fashion obre el 26 de gener la setmana de la moda a la capital catalana

  • Al llarg de tres dies, un total de 18 creadors presentaran les seves propostes per a la temporada tardor-hivern 2010-2011 a la passarel·la del certamen de moda independent que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. A més del calendari de desfilades, la propera edició del 080 Barcelona Fashion comptarà amb prop de 50 col·leccions es mostraran al showroom del 080.
  • Així mateix, es lliurarà la tercera edició del Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció, que escollirà un jurat internacional d’entre els dissenyadors que desfilin. Aquest guardó premiarà amb 10.000 euros la millor col·lecció d’home i amb 10.000 euros la millor col·lecció de dona.
  • El certamen comptarà amb el patrocini privat de 16 firmes, entre els quals 4 espònsors principals, La Roca Village, Hotel 1898, Nissan i Atrezzo i 12 firmes col·laboradores; MAC, Julià Tours, Sterorent, Marçel, Alterna&Marcel, The Sutton Club, 02Wellness, MUJI, DEDON, Le Book, Nespresso, Lay’s Gourmet i Heineken. 
  
 La cinquena edició del 080 Barcelona Fashion obre la setmana de la moda a la capital catalana el proper dimarts, 26 de gener a Fira Barcelona. Al llarg de tres dies, un total de 18 creadors presentaran les seves propostes per a la temporada tardor-hivern 2010-2011 a la passarel·la del certamen de moda independent que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. A més del calendari de desfilades, la propera edició del 080 Barcelona Fashion comptarà amb prop de 50 col·leccions que es mostraran al showroom del 080. Així mateix, es lliurarà la tercera edició del Premi 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció, que escollirà un jurat internacional d’entre els dissenyadors que desfilin. Aquest guardó premiarà amb 10.000 euros la millor col·lecció d’home i amb 10.000 euros la millor col·lecció de dona.
 
El 080 Barcelona Fashion—una de les iniciatives integrades en el Pla de Dinamització de la Moda 2007-2010 del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya— aspira des de l’edició 0 celebrada al juliol de 2007, a ser un referent internacional de la moda i el disseny independent, i fer de la capital catalana una cita obligada en el circuit de la moda.
 
Passarel·la 080 Barcelona Fashion
 
Els dissenyadors que han estat seleccionats pel jurat per participar al calendari de la passarel·la del 080 Barcelona Fashion han estat (per ordre alfabètic) els següents:
 
à BIBIAN BLUE: Amb els seus inicis vinculats al disseny gràfic, aquesta dissenyadora va realitzar estudis de moda a l’Acadèmia Internacional de Barcelona, alhora que cursava els de maquilladora a l’Stick Art Studio. La seva trajectòria en la moda comença al 2000 amb la seva primera col·lecció, que va tenir una molt bona acollida al panorama underground europeu. Des d’aleshores ha participat en diversos certàmens a Londres, París i Barcelona. Al 2001 obre showroom al centre de Barcelona. Actualment, compta amb diversos punts de venda arreu de l’Estat i d’Europa, manté la seva botiga on line i des d’octubre del 2007, té la seva boutique-atelier al centre de Barcelona.
 
El seu estil s’emmarca en l’estètica vintage, retro i burlesque, que uneix a les darreres avantguardes, amb el corset com a peça estrella. Bibian Blue ha aparegut en diversos mitjans de comunicació com Woman, H, Neo, o El Pais i canals de televisió com la “La Sexta”,” Antena 3” o “TV3”, que l’han fet protagonista d’entrevistes i reportatges. Sota el títol “Lacing Glamour”, al novembre del 2009 s’ha publicat el seu primer llibre de fotografies dels seus dissenys amb Norma editorial. Entre els seus clients destaca el guitarrista del grup britànic The Cure, Paul Thompson, i altres bandes estatals com OBK o Catpeople, a més de diversos artistes d’OT. www.bibianblue.com
 
à CARDONA BONACHE: Marca espanyola de prêt à porter femení fundada al 2008 a Barcelona pels dissenyadors Víctor Cardona Marqués i Israel Frutos Bonache. De la seva trajectòria anterior cal destacar la seva estada a Anvers i el seu treball a laboratoris tèxtils d’R+D. El seu estil es caracteritza per ser clàssic, amb referències al minimalisme a les seves col·leccions, el que confereix una elegant sobrietat i una creativitat específica. La seva obra està centrada en un concepte que estructura cada col·lecció de manera transversal. Dels seus referents, Cardona Bonache ha heretat el savoir faire precís: una cuidada atenció pels detalls i un rigor en la tècnica, reflex de la seva passió per l’ofici de la costura i la sastreria. Com a marca, Cardona Bonache recupera el respecte per les arrels i la tradició espanyoles, juntament amb la ironia i el surrealisme.
 
à CELIA VELA: Aquesta dissenyadora catalana va iniciar la seva trajectòria professional a mitjans dels 90s presentant la seva col·lecció al primer MerkaFAD de la història, al 1994. Un any més tard, obre la seva primera botiga a Figueres. Al 1996, col·labora amb l’empresa Coty-Astor en la creació d’un model inspirat en la fragància “Prêt à porter”, i un any després, llença la seva primera col·lecció de roba per a la llar. Al 1998, inicia la seva immersió amb èxit en el mercat japonès i al 2000 és escollida per la marca Lucky Strike per a la seva campanya publicitària. Al 2003, presenta el seu treball al mercat francès i poc després llença la seva primera col·lecció infantil. Al 2007 inaugura un espai permanent a Tokio, al Ginza East Building. La seva vinculació amb Japó es manté i al 2008 dissenya i realitza els uniformes del pavelló japonès de la Exposició Universal de Saragossa. www.celiavela.com
 
 
à CROMMORC SL: Aquesta firma és fruit de la unió de Carolina Caralt i Rosa Tharrats, guanyadores del Premi de Catalunya de dissenyadors emergents, al juliol 2007 i del Premi Bread&Butter Tour Design, al març 2008. Crommorc neix a Barcelona al 2007 com a concepte de vida nascut en la societat contemporània actual. Marca multidisciplinar que presenta la moda com a oci. Alternativa al sistema per home i dona.
 
Emoció, fusió, ambigüitat, nomadisme i transformació: partint d'una peça de roba es pot crear més d'una jugant amb ella. La part artística i la diferenciació de la marca estarà present en cada una de les col·leccions, realitzant una investigació profunda en estampacions, barreja de materials, acabats i detalls especials, aconseguint així elements identificatius en cada col·lecció. Han presentat les seves col·leccions al Press Datys de Berlín, al Showroom&catwalk de Dalian a la Xina, a Ego Cibeles i al 080 Barcelona Fashion. www.crommorc.com
 
à HEAL: La marca Heal és de contracció d’Hervé i Alice, que van començar en el món de la moda fa 10 anys. Alice va estudiar Fine Arts, mentre Hervé treballava com a fotògraf. Després d’una llarga experiència en la recerca de nous i innovadors materials per a les principals cases de l’Alta Costura de París, van decidir al 2009 llençar la seva pròpia marca. La col·lecció que presentaran s’inspira en la profunda substància animal de l’ésser humà. Els creadors juguen amb les similituds entre el cos humà, l’animal, i la substància orgànica. De fet, una de les fonts d’inspiració ha estat el film de Michel Gondry, “The Human Nature”.
 
à JAN IÚ MÉS: Jan Zamora i Alfonso Peña integren aquesta marca de roba masculina establerta a Barcelona. Reivindiquen la revisió de la sastreria, com la base de tot, adaptant-la al seu gust per la austeritat i obscuritat. Han participat a la Passarel·la Gaudí (Barcelona), Pasarela Abierta (Múrcia), Noovo Festival (Santiago de Compostel·la), 080 Barcelona Fashion i Cibeles Madrid Fashion Week. També han estat finalistes dels “Gen Art Styles” 2007, International Design Competition” a Nova York, i han estat entre els 5 guanyadors del “Design am Rhein 2009” de Dusseldorf.
 
Així mateix, han presentat les seves col·leccions a fires o showrooms internacionals com ara Rendez-Vous Homme Paris, Projeckt Galerie de Berlín i Showroom Romeo de París. La col·lecció tardor/hivern 2010-11 i seran presents al saló Tranoï homme del 22 al 24 de gener del 2010. Entre les seves aparicions en premsa cal destacar Dazed & Confused (Japó), Surface (Nova York), MetroPop (Los Ángeles), Kult Magazine (Itàlia), Neo2 (Espanya), B-guided (Espanya), Tendencias (Espanya), Time-out (Barcelona i Tel-Aviv), Collezioni Uomo (Itàlia), entre altres. www.janiumes.com
 
à JUAN ANTONIO ÁVALOS: Aquest jove dissenyador barceloní ja ha estat guanyador de diversos guardons com el primer premi de “Tu estilo, tu studio” de L'Oréal Paris al 2006, i uns dels premis a la Millor Col·lecció de Graduació de l'escola Felicidad Duce al 2007. Ha treballat com a assistent per al dissenyador Antonio Miró al 2007 —en disseny de roba d’home—, i pels creadors Bernhard Willhelm i Thomas Engel Hart, a París durant 2008. Al gener de 2009 presenta la primera col·lecció amb la seva pròpia firma i al setembre d’aquest any desfila per primer cop al 080 Barcelona Fashion. Les seves peces es basen en el concepte de l’sport clàssic masculí. www.juanantonioavalos.com
 
à KARLOTALASPALAS: Aquesta dissenyadora va iniciar els seus estudis a l’Escola de Belles Arts i Oficis a Pamplona i els va continuar a l’Escola Superior de Disseny i Moda Felicidad Duce, on es va titular al 2008. Ha completat la seva formació amb cursos d’estampació, disseny i creació de barrets entre d’altres. Pel que fa a la seva experiència professional, ha treballat amb els dissenyadors Boris Bidjan i Manuel Bolaño i al 2008 va crear la primera col·lecció amb la seva pròpia firma. Des de la creació de la seva firma ha desfilat a la Pasarela Abierta de Murcia (on va obtenir el 2008 el premi a la millor col·lecció); a Creamoda, a Bilbao (on va aconseguir el premi a la millor col·lecció d’home); al ModaFAD (on va obtenir una menció especial); a la Mittelmoda, a Itàlia (on va quedar finalista del premi Levi’s); a Createurope, a Berlín, i a Ego Cibeles. www.karlotalaspalas.com
 
à KRIZIA ROBUSTELLA: Va estudiar disseny de moda a l’escola Felicidad Duce i s’ha especialitzat en creació de barrets. Pel que fa a la seva experiència professional, ha col·laborat amb les firmes Norma Littel i Konrad Muhr en diferents tasques. Ha participat en vàries edicions del MerkaFAD, i ha estat seleccionada per participar al 2007 i al 2008 en la passarel·la “Ego de Cibeles”, així com primer premi del concurs Creamoda, al 2006, entre d’altres.
Autodefinida com “Sport Deluxe”, Krizia Robustella pren com a referent les peces esportives de les últimes dècades per a crear un univers propi o el còmode es fon amb el luxe i el luxe passa per formes i teixits fins ara relegats a l’escala del formal. Krizia Robustella és la marca de la gent més arriscada, excèntrica i inconformista de la nit i el dia. Gent amb ànsies d’expressar individualitat a través del seu abillament, barrejant estils sense temor i seguint la moda a la seva manera. www.kriziarobustella.com
 
à MANUEL BOLAÑO: Aquest dissenyador nascut a Barcelona, però criat a Galícia, es va traslladar novament al 2002 a la capital catalana per estudiar moda a l’Escola Superior de Disseny i Moda Felicidad Duce de Barcelona. Després d’un període de treball en l’equip de disseny de Mango, Bolaño decideix iniciar la seva pròpia col·lecció.
 
El 2007 guanya el premi a la millor col·lecció de la seva promoció en Bread & Butter Barcelona, participa a la Pasarela Abierta de Múrcia i guanya premis en els concursos de Joves Creadors de Madrid, el Festival Noovo de Santiago de Compostela. Al setembre del 2008 desfila la seva primera Col·lecció “ Viudes “ al 080 Barcelona Fashion. El març del 2009 presenta la seva Col·lecció “ Peliqueiros “ també en el marc del 080 Barcelona i al saló Rendez Vous Femme de París. Al setembre del 2009 desfila la seva tercera col·lecció “Canela en Rama“ en la quarta edició del 080 Barcelona Fashion. 
 
à MARTIN LAMOTHE: La dissenyadora Elena Martín, creadora de la firma, atreta per la moda i la arquitectura, es va graduar en la principal escola de moda de Barcelona, ATM, amb First Class Honorífic per la Universitat de Southampton, al Regne Unit, al mateix temps que estudiava Historia de l’ Art en la Universitat Central de Barcelona. Amb 20 anys, va ser l’alumna més jove admesa a la prestigiosa Central Saint Martins a Londres, on va graduar-se en el Màster de Moda. La seva primera col·lecció d’estudiant va aparèixer en revistes com Self Service i Internacional Textiles. Ha assistit a dissenyadors com Alexander McQueen i Viviene Westwood, i va treballar per Markus Constable i RL. També ha treballat com a estilista amb Mr Jones per artistes com Kylie Minogue I Howie B entre d’altres, i es va dedicar a la creació de vestuari en musicals, teatre i cinema experimental de la famosa escena de l’ East End de Londres.
 
De nou a Barcelona assumeix la direcció de disseny de la marca Miró Jeans. El 2006, crea la seva marca MARTIN LAMOTHE, basada en un univers gràfic colorista propi. Va començar a donar Màsters i seminaris en diferents Universitats de disseny i va reprendre el seu treball de coolhunter per empreses internacionals. Un any més tard llença la línia unisex ”Martin Lamothe Goes Unisex“. La marca reforça les vendes internacionals amb punts de venda al Japó, Corea, EEUU i Europa. Així mateix, destaquen col·laboracions artístiques de la firma en el film “Three Stories” amb Daniel Sannwarld durant la Setmana de la Moda de París, i un reportatge per a la revista Metal a càrrec de Javier Tles, entre d’altres. www.martinlamothe.com
 
à MIRIAM PONSA: Aquesta dissenyadora catalana originària de Manresa es va diplomar en Disseny de Moda per la Universitat de Southampton (Regne Unit), i posteriorment es va especialitzar en “Disseny i Tècniques de Punt” a Igualada. Prové d’una família amb una antiga tradició tèxtil que es remunta a principis del segle XIX quan la seva besàvia va crear la fàbrica PONSA dedicada a la fabricació de cintes de cotó per les espardenyes, i on actualment la creadora ha instal·lat el seu taller.
 
Compta amb dues botigues pròpies a Barcelona, als barris del Born i del Raval. Entre els mercats internacionals on es venen les seves peces destaquen Japó, Holanda, EEUU, Noruega, França, Luxemburg, Dinamarca, Itàlia i Aràbia Saudita. Les col·leccions de la firma estan presents a les principals fires internacionals, com la International Fashion Fair, de Tokio; o la Prêt à porter i Workshop, de París, i a la fira Prestige (Dubai World Center) dels Emirats Àrabs. Així mateix, ha participat en diverses edicions del 080 Barcelona Fashion, així com en altres iniciatives de suport a la moda 2007-2010. La firma es reconeix per la seva delicada feina de patronatge i combinació de teixits. La dissenyadora dóna molta importància a l’estudi de noves tècniques per aconseguir textures i acabats exclusius.

 
à MONTSE LIARTE: Montse Liarte, diplomada en disseny de moda per l’escola BAU, ha treballat amb el dissenyador Lutz París i amb Elisa Amman, en la realització de col·leccions per a la marca Desigual. Pel que fa a guardons, al 2007 va obtenir el premi Gilles-Rosier Paris a la Millor Col·lecció. A principis de 2009 va crear la seva pròpia firma. Ja ha desfilat de forma individual a la passarel·la del 080 Barcelona Fashion per presentar la seva col·lecció. www.montseliarte.com
 
à STEFANIA BORRAS: Nascuda a Mallorca al 1982, va iniciar la seva formació a la seva Palma natal per acabar graduant-se a Barcelona, a l’escola ESDI de la Universitat Ramon Llull. Va completar la seva formació amb cursos de comunicació i psicologia de la moda i de disseny de calçat. Pel que fa a la seva trajectòria professional, aquesta jove creadora ha col·laborat amb Antonio Miró, i posteriorment, per a la firma Burberry Espanya, i com a dissenyadora i responsable del departament de dona de Marithé François Girbaud a Espanya, feina que va desenvolupar fins que va obtenir el Premi Catalunya de joves emergents al 2007. Des d’aleshores, ja ha presentat quatre col·leccions amb la seva pròpia firma, la darrera d’elles en el marc de la propera cinquena edició del 080 Barcelona Fashion. www.stefaniaborras.com
 
à SONGZIO: Songzio és una principals firmes de moda d’home de Corea. Les seves col·leccions són conegudes per un refinat estil avantguardista fruit de la contemporaneïtat, originalitat i bona sastreria. Han presentat les seves col·leccions a París i venen les seves peces arreu del món. La col·lecció que presentarà aquesta firma exemplifica la seva identitat: l’aspiració, l’anhel i l’ambició. Es distingeix per la personal empremta de la firma caracteritzada pels seus elements visuals i gràfics que es maximitzen sobre siluetes voluminoses però esveltes. www.songzio.com
 
à TIM HAMILTON: El dissenyador Tim Hamilton va crear la seva firma al 2007. Originàriament, es va concebre una firma de roba d’home, però al 2009 es van incloure col·leccions per a dona. Actualment, la roba de la firma es ven a prestigioses botigues d’arreu del món com Bergdorf Goodman i IF Boutigue a Nova York, Brown’s a Londres, 10Corso a Seul, i United Arrows a Tokio. www.timhamiltom.com
 
à TRAMANDO: El dissenyador argentí Martín Churba, ànima de la firma, va iniciar la seva trajectòria en el món de la moda fa ara 10 anys, com a fotògraf: muntava collages amb els quals feia estampats. A finals dels 90s va revolucionar el món del disseny amb la intervenció lúdica dels tèxtils. Martín Churba va iniciar 2003 Tramando com a projecte multidisciplinar al voltant del món del disseny, que converteix el tèxtil en producte. Des de l’aleshores, s’ha implantat arreu del món i les seves col·leccions es venen arreu del món, a països com França, Itàlia, EEUU i Japó, entre d’altres. www.tramando.com
 
à YESHOP INHOUSE (YIORGOS ELEFTHERIADES): Des de l’inici de la seva trajectòria professional, aquest dissenyador grec ha creat més d’una quarantena col·leccions per a dona i més d’una vintena per a home que ha presentat a Atenes, París, Londres, Milà, Berlín i Barcelona. Inspirat en el seu amor per les formes clàssiques i en la recerca de l’elegància contemporània, Eleftheriades aspira a crear una veritable alternativa d’estil urbà amb formes interessants, i forta sastreria així com experimentals combinacions de fabricacions i textures. Al dissenyador li agrada barrejar materials constats —el mat amb el brillant, l’alta tecnologia amb el “retro”, el masculí amb el femení, el luxe amb el pràctic. La principal qualitat de la seva percepció del disseny és la transestacional atemporalitat.
 
Al 2007 va fer el debut de la seva diffusion line “College Social”, en col·laboració amb Shop&Trade, una de les més importants companyies del món de les grans marques. Anteriorment, al 1994, va treballar com a director creatiu de la companyia grega Grecotel. Paral·lelament, ha col·laborat durant anys amb alguns dels directors i actors més importants de Grècia i ha dissenyat vestuari per a teatre. Molt conscienciat amb el medi ambient, ha utilitzat des dels seus inicis materials i tèxtils “ecofriendly”. Ha desfilat en anteriors edicions del 080 Barcelona Fashion. El seu treball ha aparegut en diversos mitjans especialitzats com Numero homme, Mixte, Soon, Harper’s Bazaar, Japan, Metal, Zoo Magazine, Amusement, Gad Japan, Glamour i Citizen K, entre d’altres.
 
Patrocinadors: 16 firmes donen suport al certamen
 
El certamen, impulsat pel Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, compta en aquesta cinquena edició amb diversos patrocinadors privats. A l’espera de tancar les converses, un total de 16 firmes seran espònsors i col·laboradores del 080 Barcelona Fashion.
 
Els patrocinadors d’aquesta edició són:
 
La Roca Village
Hotel 1898
Nissan
Atrezzo
 
Les firmes col·laboradores són:
 
MAC (Maquillatge)
Julià Tours
Stereorent
Alterna&Marcel
Sutton Club
O2Wellness
MUJI
DEDON
Le Book
Nespresso
Lays Gourmet
Heineken