El 25 de març el Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya (Consorci AOC) i el Col·legi de Notaris de Catalunya han signat un conveni de col·laboració per a l'impuls de la interoperabilitat dels sistemes d'informació. Per al Consorci AOC, el conveni suposa la reafirmació del seu paper com a ens específic per impulsar i facilitar el sistema d'intercanvi telemàtic mutu d'informació entre les administracions catalanes i entre elles i altres administracions, col·legis professionals i entitats.
Conveni notaris
Segons el conveni subscrit, s’estableix l’àmbit de col·laboració de totes dues parts perquè els notaris s’incorporin al Sistema d’Intercanvi de Dades i Documents Electrònics desenvolupat i gestionat pel Consorci AOC a l’empara del Conveni marc per a l’impuls i el desenvolupament de la interoperabilitat dels sistemes d’informació de les administracions catalanes.
 
DADES, DOCUMENTS I INFORMACIÓ A DISPOSICIÓ DE LES PARTS
 
Aquesta incorporació al Sistema d’Intercanvi comporta que els notaris:  
  • Posen a la disposició de les administracions catalanes còpies de documents que es trobin en els protocols notarials per via electrònica
  • També posen a la disposició de les AAPP una còpia autoritzada electrònica de l’escriptura autoritzada amb la finalitat inicial de ser distribuïda al Registre General de Cooperatives de Catalunya, l’Administratiu de Societats Laborals de Catalunya i el de Fundacions i Associacions. Simultàniament, el Consorci es compromet a desenvolupar un sistema per accedir a la publicitat formal d’aquests registres.
  • Poden ser destinataris, per via telemàtica, de la resta de serveis disponibles en el Catàleg de Serveis de Transmissions de Dades i Certificats Electrònics al qual el Consorci AOC dóna suport tecnològic mitjançant el Sistema d’Informació de Recursos d’Interoperabilitat i la Plataforma de Col·laboració Interadministrativa.
Serveis disponibles per als notaris en el Catàleg de Serveis desenvolupat i gestionat pel Consorci AOC
 De resultes de la signatura d’aquest conveni, els notaris de Catalunya poden accedir a: 
  • Serveis que estiguin en funcionament que els interessin per a l’exercici de les seves funcions i sempre que disposin de l’autorització del titular de les dades pels mitjans oferts pel Consorci AOC: la consulta del padró d’habitants, de la base de dades de TGSS i TFN i dels documents visats d’arquitectes i enginyers industrials.
  • Serveis que tant el Consorci com el Col·legi es comprometen en el futur a incorporar al Catàleg: la consulta de la base de dades de l’IBI o l’accés per part dels notaris a les bases de dades d’habitatge per a la comprovació del règim d’Habitatges de Protecció Oficial o a la informació municipal sobre canvis de noms de carrers i de números de policia (nomenclàtor).
  • Serveis que ja hi ha quan les noves exigències legislatives en facin convenient la utilització: verificació de les dades de residència i d’identitat dels ciutadans per mitjà del servei ofert pel Ministeri d’Administracions Públiques de consulta de la base de dades de DNI, passaports i NIE, i la consulta de la base de dades de l’Agència Estatal d’Administració Tributària.  
El Consorci Administració Oberta de Catalunya
El Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya (Consorci AOC) té la seva gènesi en el Pacte per a la promoció i el desenvolupament de la Societat de la Informació a les administracions públiques catalanes, signat al Parlament de Catalunya el 23 de juliol de 2001, entre els presidents de tots els grups parlamentaris, el Govern de la Generalitat de Catalunya i els governs locals representats per Localret. Del Consorci AOC en depèn, com a organisme autònom, l’Agència Catalana de Certificació - CATCert.
Fonamentalment, la missió del Consorci és AOC col·laborar amb les administracions públiques catalanes en l’adopció i desenvolupament de polítiques per a la millora dels serveis públics, mitjançant l’impuls i promoció d’iniciatives, el desenvolupament de productes i la gestió de serveis d'ús intensiu de les tecnologies de la informació i les comunicacions. En resum, és l’instrument per facilitar i fer més efectiva l’Administració electrònica.