El director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), Joan Gené, acompanyat de la presidenta de l'empresa pública Promotora d'Exportacions Catalanes SA (PRODECA), Montserrat Gil de Bernabé, i el director de relació client d'Iberia, Fèlix Garcia Viejobueno, han presentat avui la campanya de promoció de productes catalans Catalunya Us ve de gust?, que inicia el DAR a les Sales VIP d'Ibèria dels aeroports de Madrid i Barcelona. Així, des del 31 d'octubre i fins al 22 de novembre, les Sales Dalí, Goya i Velàzquez de Barajas, i Gaudí i Pont Aeri d'El Prat, totes elles d'Ibèria, oferiran als seus clients la possibilitat de degustar diferents productes catalans.
La campanya, que ha comptat amb la col.laboració de Catalonia Qualitat i Asofruit, s'ha dissenyat a l'entorn de tres eixos centrals: el Cava, la Pera de Lleida, i la Poma de Girona. A més d'aquests productes genèrics, n'hi haurà d'altres, amb marca, que aporten les empreses que han volgut sumar-se a la promoció:
Empresa Producte Seu social
Embotits Solà Llonganissa de Vic Gurb (Osona)
Casa Graupera Neules Mataró (Maresme)
Embotits Salgot Delicatessen d'embotits Aiguafreda (Osona)
Fussimaya Llonganissa Tavèrnoles (Osona)
Santagna Embotits cuits Blanes (La Selva)
Granges Addina Formatges La Torre de Claramunt (Anoia)
Fruits secs Torra Fruita seca Jorba (Anoia)
Embotits Espina Brioxos d'embotits cuits Vic (Osona)
Embotits Turon Embotits Les Preses (La Garrotxa)
Ecoaliment Galetes, snacks Dosrius (Maresme)
Borges Fruita seca Reus (Baix Camp)
Frit Ravich Patates chips Girona
Eco Setrill Oli Ecològic Tàrrega (Urgell)
Nearer2u Exports Oli verge extra gourmet Barcelona
Embotits Mir Embotits Terrassa (Vallès Occidental)
Extrapernil Embotits Vic (Osona)
Organic Wines Cava Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)
Mont Marçal Cava Castellví de la Marca (Alt Penedès)
A més, hi haurà mostres i degustació d'oli d'oliva verge extra de les Denominacions d'Origen Protegides Terra Alta, Les Garrigues i Siurana.
La mitjana de públic que passa mensualment per les Sales VIP d'Ibèria són 50.000 persones a Madrid i 20.000 a Barcelona, les quals s'adscriuen a un segment mig - alt de poder adquisitiu. Són, per tant, potencials consumidors dels productes que PRODECA presenta en aquesta campanya promocional.
Durant les franges horàries que s'ha establert com a prioritàries pel pas de públic, se servirà una copa de cava i es podrà degustar poma de Girona i pera de Lleida. A més, es lliurarà un catàleg amb les referències de les empreses participants, les denominacions d'origen protegides i les indicacions geogràfiques protegides reconegudes a Catalunya, així com una mostra de receptes de cuina amb fruita seleccionada a partir del projecte que porta a terme l'agrupació de productors de fruita Catalonia Qualitat sobre nutrició i gastronomia.
31 d'octubre de 2007