ContactaEN
event_note Nota de premsa

El DPTOP millora l'accessibilitat a les estacions de Sagrada Família, Sagrera, Can Serra i Girona

Recentment s'han adaptat a persones amb mobilitat reduïda quatre estacions més del metro de Barcelona: Sagrera (L1 i L5), Sagrada Família (L2 i L5), Girona (L4) i Can Serra (L1). Les obres han consistit en l'adaptació general d'accessos, la instal·lació d'ascensors i d'encaminaments per a invidents. Aquestes actuacions que milloraran la mobilitat dels usuaris han comportat una inversió global de més de 6,5 MEUR.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques continua desenvolupant el Pla de millora de l’accessibilitat a tota la xarxa de metro de Barcelona. Amb l’adaptació d’aquestes quatre estacions ja en són77 les que estan equipades a persones amb mobilitat reduïda,28les que estan en obres o a punt d’iniciar-se i 16 les que estan en fase de redacció de projecte.
Les obres d’adaptació en aquestes estacions han consistit en la instal·lació de divuit ascensors: set a l’estació de Sagrera de l’L1 i l’L5, cinc a les estacions de Sagrada Família de l’L2 i l’L5, tres a l’estació de Girona de l’L4 i tres més a l’estació de Can Serra de l’L1. A més a més, s’han instal·lat rampes metàl·liques per millorar els accessos als trens des de les andanes, escales mecàniques i s’ha aprofitat per millorar l’exterior de les estacions.
  • Sagrera: en aquesta estació s’ha dut a terme una actuació per ampliar el vestíbul de l’L1 de Garcilaso que ha passat de tenir 260 m2a 1.150 m2i també s’ha doblat la superfície del vestíbul de l’L5 de Felip II fins als 750 m2. Les millores també han inclòs la substitució de l’esquema d’andanes existent (una central i dues de laterals) per una única andana central que dóna servei als dos sentits de la circulació i millora la mobilitat. Per facilitar els desplaçaments per l’interior de l’estació s’han instal·lat escales mecàniques i set ascensors; tres de connexió entre els vestíbuls (Garcilaso, Felip II i l’intercanviador) i el carrer i quatre més que connecten els vestíbuls i les andanes. Amb aquesta actuació queda completada l’adaptació de l’estació i de la correspondència entre l’L1 i l’L5. No obstant, està previst que d’aquí dos mesos, aproximadament, s’acabi d’instal·lar un altre ascensor que comuniqui el carrer amb els vestíbuls. El nombre de passatgers diaris que passen per l’estació de Sagrera és de 33.200. 
  • Sagrada Família: a l’estació de l’L2 de la banda de Provença s’han instal·lat dos ascensors vestíbul-andana i s’ha construït una passarel·la metàl·lica que uneix  els vestíbuls de correspondència entre l’L2 i l’L5, també de nova construcció. Amb aquesta actuació l’estació queda doblement adaptada: per banda Mallorca, feta anteriorment, i per banda Provença.
A l’estació de l’L5 s’han instal·lat tres ascensors, dos d’accés al vestíbul des de les andanes i un altre, situat al xamfrà entre Provença i Marina, que comunica l’exterior amb el vestíbul. Tanmateix, s’ha realitzat el crescut de les andanes per adaptar-se a l’alçada dels nous combois. El cost de l’obra ha estat de 3 MEUR. Aquesta és una de les estacions més transitades de Barcelona, cada dia hi passen 31.500 usuaris.
 
 
  • Girona: en aquesta estació s’ha instal·lat un ascensor al costat mar del xamfrà entre Consell de Cent i Girona que connecta el carrer amb el vestíbul de l’estació, i dos més que comuniquen el vestíbul i les andanes. L’ascensor de l’andana en direcció a Trinitat Nova accedeix al vestíbul, al passadís i a l’andana i l’ascensor situat a l’andana en direcció La Pau té parada a l’andana i al passadís adaptat de nova construcció. Per aquesta estació passen cada dia 4.800 passatgers i les obres de millora han tingut un cost de 2 MEUR. 
  • Can Serra: s’han instal·lat un total de tres ascensors: dos que comuniquen el vestíbul amb les andanes i un de connexió entre el vestíbul i el nivell de carrer que està situat davant del parc Les Planes entre l’Avinguda Isabel la Catòlica i l’Avinguda Can Serra. També s’ha ampliat l’estació i s’ha creat un passadís d’uns 90 m2, on es troben els ascensors que connecten el vestíbul amb les andanes. En aquesta estació, per on cada dia passen 5.400 usuaris, també s’han col·locat encaminaments per a invidents i s’han instal·lat rampes metàl·liques per millorar l’accés als trens de les persones amb mobilitat reduïda. L’actuació ha comportat una inversió d’1,5 MEUR.
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts