Els diversos col·lectius que treballen als Serveis Territorials, Administració de justícia, centres penitenciaris i de justícia juvenil de la demarcació de Lleida podran formar parelles lingüístiques -com a voluntaris/àries o aprenents/entes- per intercanviar 10 hores de conversa en català

El programa Voluntariat per la llengua (VxL), que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística de Catalunya, permetrà que els diferents col·lectius que treballen a l’Administració de justícia, centres penitenciaris i de justícia juvenil i als Serveis Territorials del Departament de Justícia a Lleida puguin organitzar “parelles lingüístiques” per practicar unes hores de conversa en llengua catalana. Aquesta iniciativa pretén fomentar la interrelació, la coneixença i el diàleg entre aquelles persones voluntàries que vulguin compartir unes hores de conversa en català i aquelles persones aprenentes interessades a practicar la llengua.
Les persones voluntàries que s’inscriguin en aquest Programa intercanviaran un total de 10 hores -1 per setmana- de lleure perquè els/les aprenents/entes aprenguin a parlar català, en el context que triïn, i amb la parella lingüística que més s’adigui a les opcions escollides en el full d’inscripció. L’objectiu és: practicar l’ús del català, adquirir fluïdesa i incorporar aquesta llengua de forma natural en les activitats quotidianes, laborals o de relació social. La persona voluntària i l’aprenenta podran fer intercanvis de conversa en català on vulguin i en la franja horària que a totes dues els vagi més bé.