ContactaEN
event_note Nota de premsa

La patronal marroquina s'inspira en el model català per fer més competitives les seves pimes

PIMEC, la patronal de la petita i mitjana empresa catalana, ha ratificat avui l’acord de col·laboració amb la seva homòloga marroquina CGEM/PME per promoure la cooperació empresarial entre d’ambdós països. El projecte està valorat en 195.000 euros, finançats a parts iguals durant 2 anys, per ACC1Ó CIDEM | COPCA i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
 
El conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, destaca la importància d’aliances internacionals d’aquest tipus per guanyar en competitivitat a través de la cooperació empresarial.
 
La firma de l’acord l’ha oficialitzat el president de la Generalitat, José Montilla, acompanyat del president de PIMEC, Josep González, i d’altres alts càrrecs de la patronal catalana i marroquina durant el viatge oficial del govern català al Marroc. 
La patronal de la petita i mitjana empresa catalana, PIMEC, ha ratificat avui l’acord de col·laboració amb la seva homòloga marroquina, la Confederation Genérale des Entreprises du Marroc (CGEM), amb l’objectiu de reforçar les relacions institucionals i promoure la cooperació entre petites i mitjanes empreses d’ambdós països.
 
La signatura ha tingut lloc a la seu de CGEM a Casablanca, per part del president de la patronat catalana, Josep Gonzalez, i del president de la Comissió PIME de la CGEM, Khalid Bejenlloun,  davant la presència del president de la Generalitat, José Montilla, i del conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet. A partir d’aquest acord, les patronals es comprometen a impulsar la promoció de la petita i mitjana empresa al Marroc, així com afavorir l’intercanvi comercial i de coneixement entre les pimes dels dos països. 
El projecte, que té dues fases (2007-2008), està valorat en 195.000 euros, finançats a parts iguals per ACC1Ó CIDEM | COPCA i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament. 


100 empreses catalanes participaran en el projecte
 
El projecte, que compta amb el suport d’ACC1Ó CIDEM | COPCA i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, permetrà que la patronal catalana informi i acompanyi més de 100 empreses al Marroc, mitjançant una passarel·la empresarial entre les dues organitzacions patronals amb l’objectiu de facilitar els intercanvis empresarials amb les pimes marroquines. L’any 2007, la passarel·la va incloure la visita de 32 empreses marroquines a Catalunya i l’organització de seminaris i jornades individuals amb les empreses catalanes sobre el Marroc, així com una missió empresarial al país magribí.
 
En aquest sentit, PIMEC i CGEM faran intercanvis en matèries com ara: intercanvi d’informacions sobre els esdeveniments organitzats per ambudes parts; participació en les diferents activitats i esdeveniments organitzats per les dues parts sobre la base de la reciprocitat; intercanvi d’informacions sobre les millors pràctiques i les experiències d’èxit en les polítiques de suport a les Pimes; intercanvi d’experiències i; promoció de la cooperació empresarial entre Pimes a través dels intercanvis econòmics, l’organització d’activitats de promoció, la formació de RRHH i la transferència de tecnologia.
 
L’acord inclou accions com ara la formació de responsables de la patronal marroquina a través de l’organització de seminaris al país. El marc de l’acord és el “Programa d’Ajuts per a l’impuls de la participació dels agents empresarials catalans en la cooperació al desenvolupament” i està cofinançat pel COPCA i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD). Aquest programa fomenta la transferència de bones pràctiques d’entitats empresarials catalanes cap entitats empresarials de països en desenvolupament. L’objectiu és contribuir al progrés empresarial, així com establir relacions de llarg termini entre sectors empresarials d’ambdós països.
 
L’objectiu durant el 2008 és consolidar les activitats dutes a terme en el primer any i desenvolupar els continguts de l’acord signat entre ambdues organitzacions patronals. Així doncs, les principals accions que es duran a terme són: 
  • Desenvolupament del Protocol d’Acord entre PIMEC i la CGEM/PME
  • Formació dels responsables (a través de seminaris arreu del país) de la patronal marroquina i d’empreses en l’àmbit de les pràctiques promogudes per les Pimes en camps concrets de la modernització empresarial
  • Desenvolupament i consolidació de la passarel·la empresarial
  • Assistència tècnica per tal de donar suport a la modernització de les Pimes marroquines mitjançant la cooperació empresarial internacional