event_note Nota de premsa

CATCert i l'Ajuntament de la Garriga signen un acord de col·laboració per a la custòdia de documentació en format electrònic

L'Agència Catalana de Certificació-CATCert i l'Ajuntament de la Garriga (Vallès Oriental) han signat un conveni de col·laboració per dur a terme una prova pilot del servei de dipòsit i custòdia de documentació electrònica ofert per CATCert per mitjà de la plataforma iArxiu.
El conveni, l’han signat avui dilluns, 21 de gener, la presidenta de CATCert, Teresa Aragonès, i l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó.
 
Com a conseqüència del desplegament de l’administració electrònica, s’ha produït un creixement notori de documentació en format electrònic que és necessari conservar durant períodes de temps que van més enllà de la durada de la seva tramitació.
 
Conscient d’aquesta necessitat, CATCert està desenvolupant el projecte iArxiu, un servei de dipòsit que en la primera fase ofereix les funcionalitats següents: identificació dels usuaris que utilitzin el servei amb certificats digitals; ingrés de documents mitjançant la interfície web i webDAV; consulta i accés als documents arxivats; eliminació de documents, i custòdia i preservació dels documents i llur informació.
 
CATCert és un organisme autònom integrat en el Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya que té per objecte gestionar certificats digitals i prestar serveis relacionats amb la signatura electrònica i amb els processos d’identificació necessaris en l’àmbit d’actuació de les administracions públiques catalanes.