El proper dilluns dia 25 funcionarà a ple rendiment el nou edifici dels jutjats de l'Hospitalet de Llobregat, que van iniciar el seu trasllat de manera esglaonada el passat 11 de febrer. Les darreres noranta persones que treballen als sis jutjats de primera instància de l'Hospitalet i al Jutjat d'Instrucció número 3 -aquesta setmana en funcions de guàrdia- ocuparan les dependències de l'edifici H, a l'avinguda del Carrilet número 2 (cantonada amb el carrer Riera Blanca). Els jutjats de primera instància estaran ubicats a la cinquena planta.
Més espaioses, transparents i amb un mobiliari pensat per posar de relleu la singularitat, solemnitat i autoritat de l’acció judicial, les sales de vista dels nous jutjats, també gaudiran de mitjans tècnics més moderns. Destaca especialment una plataforma de gravació molt més segura i que ha coincidit amb una sòlida fase de formació sobre aquesta eina destinat al personal que la farà servir.
També destaquen els mitjans de suport a tot el procés, que es concreten en sales on es podrà rebre i atendre amb intimitat les parts implicades en un procés, i dispensar un tractament més respectuós a les víctimes. Els nous espais també doten de més seguretat el trasllat dels detinguts.
A les dues plantes on estan ubicades les sales de vista, la primera i la segona, unes pantalles electròniques informaran de les diferents vistes previstes cada dia, els horaris i els números de sala corresponents.

D’altra banda, el nou servei comú processal general rebrà les demandes, atestats i querelles i els repartirà entre els jutjats. Al mateix temps, aquesta oficina centralitzarà els escrits de tràmit i assumirà les comunicacions entre els òrgans judicials i els ciutadans.
Destaca en el nou edifici, la Sala de Matrimonis de la planta baixa, que es perfila com una sala multifunció on, a més de tenir lloc les cerimònies matrimonials, també es podran celebrar sessions de formació, conferències i altres activitats.

El dia 25 comença a funcionar també la Junta Electoral, vinculada a un jutjat, que disposa d’unes dependències, identificades al directori i també el Deganat, essent plenament operatives a partir d’aquesta data.

Recordem que l’edifici H acull els jutjats de primera instància, els serveis comuns, la Fiscalia, l’oficina dels forenses, els jutjats d’instrucció i el Registre Civil de l’Hospitalet de Llobregat, amb una dotació de treballadors de 150 persones. La senyalització exterior al voltant de l’edifici ja s’ha completat. A l’interior, uns panells informatius serveixen els usuaris dels diferents serveis per trobar fàcilment els espais on s’han d’adreçar.

L’Hospitalet de Llobregat disposa, d’aquesta manera, d’un edifici dotat amb les noves tecnologies pels més de 1.000 usuaris diaris que reben els 12 òrgans judicials de la ciutat.

Pla d’acollida per a treballadors i ciutadans en l’estrena del nou edifici

Amb l’objectiu de minimitzar l’estrès dels treballadors a causa del canvi de seu i per tal de garantir la correcta posada en marxa de l’activitat de tots els òrgans judicials, el Departament de Justícia va posar en funcionament, el dilluns 11 de febrer, un Pla d’acollida per orientar els treballadors i els ciutadans en l’estrena del nou edifici judicial de la Ciutat de la Justícia a l’Hospitalet.

Aquest Pla d’acollida permet garantir el suport, l’obtenció d’informació i la ràpida resolució d’incidències a tots els treballadors traslladats i als ciutadans que visitin el nou edifici.