event_note Nota de premsa

Una empresa catalana d'elaboració de teixits artesans obté el "Premio Nacional de Artesanía 2008"

La Fundación Española para la Innovación de la Artesanía ha premiat a Teixidors SCCL per la qualitat, disseny i comercialització del seu producte, la consolidació de la seva estructura empresarial i el reconeixement de l’empresa en el seu sector.
 
Una empresa cooperativa de Terrassa, Teixidors SCCL, obté el “Premio Nacional de Artesanía 2008”. L’empresa catalana dedicada a l’elaboració de teixits artesans ha estat la candidatura guanyadora, entre les dotze que es van presentar, d’aquest guardó que atorga la Fundación Española para la Innovación de la Artesanía, organisme adscrit al Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç.
 
Els Premis Nacionals d’Artesania 2008 tenen com a objectiu prestigiar i reconèixer els mèrits de les empreses artesanes que destaquen per la seva creativitat, adaptació al mercat i capacitat d’innovació, així com aplaudir la labor d’empreses, organismes i institucions que han contribuït a assolir els objectius que es persegueixen amb la constitució de la tercera edició dels Premis Nacionals d’Artesania. Aquests premis es divideixen en diferents modalitats:
 
La primera modalitat és la del Premi Nacional d’Artesania, el qual, reconeix el conjunt d’una obra consolidada. Aquest premi l’ha guanyat la cooperativa de Terrassa, Texidors SCCL, dedicada a l’elaboració de teixits artesans. Aquesta empresa ha obtingut el premi per la qualitat, disseny i comercialització del seu producte, per la consolidació de la seva estructura empresarial i pel reconeixement del que l’empresa gaudeix en el seu propi sector.
 
Una segona modalitat dels premis és el Premi Producte, que va dirigit a productes o col·leccions realitzats i comercialitzats en els dos anys anteriors a la convocatòria d’aquest any. Una empresa gallega, Joyas de la Raspa SL, és la que l’ha guanyat. Els motius que ha donat el jurat per atorgar-li el premi són la gran qualitat, originalitat, bona presentació i exclusivitat del seu producte. Entre els quatre finalistes d’aquest premi s’hi troba Cecilia i Merce SCP, una empresa catalana de decoració tèxtil.
 
El Premi Innovaés una altra modalitat dels premis. Aquest premi s’atorga a productes, prototips o actuacions que hagin suposat una aposta decidida per la innovació en l’artesania, mitjançant la utilització de noves tecnologies, materials punters i/o la reinterpretació innovadora de productes tradicionals. Enrique de Lucas Tortajada, de Castilla_La Mancha, és el guanyador d’aquest premi, pel seu treball en el camp de l’escultura i la pedra, pel seu compromís amb la investigació, i per la seva innovació i orientació al mercat.
 
Una quarta modalitat d’aquest premi és el Premi Promociona. En aquest premi es reconeixen aquelles propostes que hagin contribuït significativament a la promoció de l’artesania. El Consorci Escola de la Fusta de la Junta d’Andalucia ha estat el guardonat amb aquest premi. El jurat ha considerat que aquest centre contribueix a donar impuls a la modernització i internacionalització del sector artesanal de la fusta, a promoure la seva innovació i a fomentar l’intercanvi de bones pràctiques i tecnologia.
 
El passat 22 de juliol va ser el dia que el jurat va decidir quines serien les candidatures que obtindrien tant el Premi Nacional d’Artesania com les altres tres modalitats; el Premi Producte, el Premi Innova i el Premi Promociona.