• Aquest centre s’ubicarà a Reus i treballarà per garantir la seguretat de la ciutadania, les empreses i les administracions públiques en l’àmbit de la informació
  • La inversió servirà per contractar l’equip de persones que han de prestar serveis als usuaris de la futura entitat
  • El Govern també reforça el seu model de gestió de les tecnologies de la informació i de la comunicació amb un nou catàleg de serveis per afrontar el repte de la implantació de les noves tecnologies
 
El Govern ha aprovat avui destinar 3,2 milions d’euros per posar en funcionament el Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (Cesicat), l’ens que treballarà per garantir la seguretat de la ciutadania, les empreses i les administracions públiques en l’àmbit de la informació. Aquest centre neix per donar resposta a la problemàtica dels incidents informàtics, que afecta molt negativament la confiança en els mitjans electrònics, i que perjudica el desplegament de la Societat de la Informació. La inversió que s’aprova avui servirà per la contractació de l’equip de persones expertes en seguretat de la informació que treballaran en aquesta entitat.
 
El Cesicat s’instal·larà inicialment a l’edifici Redessa de Reus (Baix Camp), i a partir del 2011 es traslladarà a l’edifici Tecnoparc, on disposa de més de 40.000 metres quadrats d’espai, al costat del Parc Tecnològic del Camp, la Fira i la Cambra de Comerç de Reus, entre altres equipaments. El Cesicat comptarà amb un grup d’un mínim de 12 d’experts que s’ocuparan de la difusió de notícies i comunicats en seguretat TIC; la publicació de guies de seguretat; l’anàlisi preventiva de vulnerabilitats externes, l’assistència tècnica; l’anàlisi d’incidents de seguretat; l’execució d’un programa de gestió de llistes de configuració segura de sistemes, i la generació d’una base de coneixement de vulnerabilitats i estratègies de resposta.
 
Pla de Seguretat de la Informació a Catalunya
 
El Consell de Govern va aprovar la setmana passada el Pla de Seguretat de la Informació a Catalunya, que marca les línies de les polítiques públiques per construir una Societat de la Informació més segura per tothom. El Pla s’estructura en quatre grans objectius estratègics: establir una estratègia nacional de seguretat en les tecnologies de la informació i la comunicació, el suport a la protecció de les infraestructures crítiques de telecomunicacions, la promoció d’un teixit empresarial català sòlid en seguretat en les noves tecnologies, i l’increment de la confiança i la protecció de la ciutadania en la societat de la informació, amb una atenció especial als col·lectius amb més riscos, com els infants i els joves.
 
El Govern reforça el seu model de gestió de les tecnologies de la informació i la comunicació
 
D’altra banda, el Govern ha acordat renovar l’encàrrec al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) per a la prestació de serveis de tecnologies de la informació i comunicacions (TIC) als ens i departaments de l’Administració. L’encàrrec a aquest centre que depèn de la Secretaria de Telecomunicacions del Departament de Governació i Administracions Públiques,consolida el CTTI com a òrgan gestor de les TIC per a la Generalitat de Catalunya.
 
L’encàrrec s’acompanya de l’aprovació del nou catàleg de serveis, una eina que permet categoritzar i ordenar els serveis TIC centrals de la Generalitat. El nou catàleg és un instrument que ha de permetre reforçar un model de gestió integral de les TIC a l’Administració per tal de fer front al repte que representa la implantació de les noves tecnologies d’una manera transversal en tots els àmbits de la Generalitat. En el nou document, el número de tipologies de serveis TIC registrades augmenten fins a 23, una xifra molt per damunt de les 6 que s’oferien fins ara, que es divideixen en tres grans grups: serveis de gestió i comandament, solucions i serveis TIC.