El Govern avança en tres punts estratègics per al futur de les infraestructures del país

query_builder   12 maig 2009 13:38

event_note Nota de premsa

El Govern avança en tres punts estratègics per al futur de les infraestructures del país

 
  • Aborda els avenços assolits en el Pacte per a les infraestructures, l’acord pel traspàs dels serveis de Rodalia, i l’impuls del corredor mediterrani
 
El Govern ha analitzat avui els avenços assolits recentment en tres qüestions cabdals de cara la desenvolupament futur de les infraestructures del país i la gestió del transport. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha donat compte de l’acord entre el Govern de la Generalitat i el Ministeri de Foment sobre el traspàs del serveis de Rodalia de Barcelona, del principi d’acord sobre el Pacte nacional per a les infraestructures a que han arribat el Govern i els tres grups parlamentaris que li donen suport, i el nou impuls que es donarà al corredor ferroviari Mediterrani per a incloure’l al Llibre verd del transport de la Unió Europea.
 
El Govern ha abordat també les principals línies de treball que durà a terme el Govern els propers mesos per a la consecució, concreció i desenvolupament d’aquestes fites.
 
El Pacte d’infraestructures avança
 
El Govern ha abordat avui els avenços en el desenvolupament del Pacte nacional per a les infraestructures. El conseller Nadal ha informat del principi d’acord a què s’ha arribat amb els tres grups parlamentaris que donen suport al Govern. D’aquesta manera, el Govern continuarà les converses amb tots els agents econòmics i socials i els partits de l’oposició. Es preveu que en les properes setmanes aquesta proposta serà sotmesa al Govern per a la seva posterior signatura.
 
 
Acord pel traspàs del servei de Rodalia
 
El Govern i el Ministeri de Foment van arribar a l’acord la setmana passada pel qualel traspàs del serveis de Rodalia de Barcelona serà efectiu el proper 1 de gener de 2010. Les competències que es materialitzaran amb aquest traspàs, previst a l’Estatut, inclouen la regulació, planificació, gestió, coordinació i inspecció del serveis i les activitats, així com també la potestat tarifària sobre el servei que actualment dóna RENFE-Operadora.
 
Les competències que s’han de transferir s’establiran en un conveni que  subscriuran Renfe i la Generalitat de Catalunya el mes de desembre d’aquest any. Durant el 2010 la Generalitat reemplaçarà a l’Administració General de l’Estat en l’actual Contracte-Programa 2006-2010, que l’Estat té subscrit amb Renfe.
 
Es crearà una comissió mixta formada pel Ministeri de Foment, RENFE i la Generalitat amb l’objectiu d’establir el valor i els criteris d’actualització dels serveis transferits, així com la relació del mitjans materials i els recursos humans que hi estan adscrits. Aquesta valoració servirà de base per a la negociació d’un nou contracte programa.
 
D’altra banda, Adif i la Generalitat de Catalunya subscriuran un acord marc per a la utilització de la infraestructura ferroviària de Rodalia de Barcelona. Les inversions a realitzar a la xarxa de Rodalia es realitzaran d’acord amb el que estableix el Protocol subscrit el 2006 sobre actuacions ferroviàries a Catalunya i tenint en compte el nou Pla de rodalia.
 
Nou impuls al corredor mediterrani
 
El Govern, en el marc de la revisió del Llibre verd sobre xarxes transeuropees de transports, ara a consulta pública, ja ha presentat les seves aportacions per tal que s’hi introdueixi el corredor ferroviari Mediterrani com a projecte prioritari en les xarxes de transports de la Unió Europea. En aquest sentit, el Ministeri de Foment ha assumit també aquesta petició que defensarà davant la Unió Europea i recentment ha iniciat la licitació de l’estudi informatiu per tal de completar-lo en el tram entre Castelló i Tarragona.
 
El Govern considera fonamental aquesta infraestructura per a potenciar Catalunya com a porta del sud d’Europa i generar un nou dinamisme econòmic a tota la costa mediterrània. Així, el Govern català des del 2005 ha realitzat diverses gestions davant la UE per a demanar la inclusió d’aquest eix en la xarxa transeuropea de transports i aconseguir la connexió de tot la costa mediterrània des d’Andalusia fins a França amb ample internacional i ibèric per a poder operar amb serveis convencionals i d’alta velocitat per a passatgers i mercaderies.
 

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined