El Govern impulsa la remodelació de l'N-IIa entre Santa Maria del Camí i Jorba

query_builder   8 setembre 2009 14:00

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa la remodelació de l'N-IIa entre Santa Maria del Camí i Jorba

 
  • S’adapta la carretera als trànsits més locals i es construeix un carril per a ciclistes i vianants
  • Les obres compten amb una inversió de 2,9 milions d’euros i abastaran un tram de la carretera traspassada pel Ministeri de Foment de 10 quilòmetres
 
El Govern ha impulsat avui les obres per tal de remodelar l’antiga N-II traspassada pel Ministeri de Foment, en el tram entre Santa Maria del Camí i Jorba. Aquesta actuació compta amb un pressupost de 2,9 milions d’euros i permetrà adaptar la via a un trànsit més local i donar-li nous usos.
 
En aquest sentit, una de les principals millores previstes és la construcció d’un carril separat per a ciclistes i vianants amb l’objectiu de crear un nou itinerari turístic i paisatgístic a l’Anoia. Es preveu que les obres comencin aquest mes mateix i tinguin una durada de sis mesos, ja que avui se n’ha aprovat la declaració de béns i drets afectats.
 
Trànsit local i turístic
 
El Govern i el Ministeri de Foment van signar la tardor de 2007 un conveni pel qual el Ministeri traspassava 71 quilòmetres en diversos trams de l’antiga N-II que, arran de l’entrada en servei de l’autovia A-2, han perdut la seva funcionalitat de llarg recorregut.
 
L’actuació que el Govern durà a terme al tram entre Santa Maria del Camí i Jorba permetrà, d’una banda, adaptar la carretera, que té característiques de disseny d’una via d’alta capacitat, a la nova situació. Així mateix, pretén potenciar aquesta infraestructura, tot donant-li un nou ús amb la construcció d’un carril per a ciclistes i vianants i creant un itinerari que s’incorporarà a les rutes de la zona, on existeixen nombrosos camins.
 
En concret, les obres que ara s’impulsen consistiran en:
 
  • Reordenació de la calçada i formació de nou carril bici: L’àmbit de l’N-IIa en què s’actuarà té una longitud de 10,3 quilòmetres i la calçada té una amplada d’entre 10 i 13 metres en la major part del recorregut, amb alguns trams que compten amb un tercer carril per avançaments. Els treballs consistiran en la reordenació de la calçada per tal d’establir dues seccions diferenciades: una per als vehicles de motor i una altra per als ciclistes i vianants.
 
La secció per als vehicles estarà formada per dos carrils de circulació de 3 metres d’amplada i vorals de 0,5 metres i la de ciclistes i vianants constarà d’un carril de 2,5 metres d’amplada com a mínim. Ambdós espais estaran separats per una barrera de protecció de 0,5 metres d’amplada. A l’altura de l’enllaç de Jorba, el carril bici se separa del traçat de la carretera al llarg d’1,2 quilòmetres. Aquest tram creua el riu Anoia dos cops, mitjançant dues passeres d’estructura metàl·lica i paviment de fusta, de 22 metres de longitud i 3,30 d’amplada cadascuna.
 
  • Creació d’àrees de descans: La via comptarà amb dues àrees d’aturada i de descans, una en cada extrem del nou carril.En aquests espais, a més del mobiliari urbà corresponent, s’instal·laran panells per informar els usuaris dels itineraris i camins existents, dels temps de recorregut estimats i d’altres punts o serveis d’interès. Aquesta actuació es complementa amb la vegetació d’aquests espais, amb arbres i arbustos d’espècies autòctones.
  • Altres tasques: Els treballs es complementaran amb intervencions en els trams urbans de l’N-IIa a Santa Maria del Camí i a Jorba, que tindran com a objectiu guanyar espai per als vianants i millorar la integració de la infraestructura en aquest entorn. Així mateix, es milloraran els accessos i les connexions de la carretera amb la xarxa de camins. Les obres es completaran amb les tasques de pavimentació i la disposició d’elements de drenatge, senyalització vertical i horitzontal i barreres de seguretat.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined