• Potencia el transport públic per atendre les necessitats de mobilitat i reduir la congestió del trànsit i planifica de forma integrada les xarxes de transport públic col·lectiu 
  • El contracte compta amb una inversió de 1.206 milions, xifra que representa un increment del 24% respecte de l’anterior
El Govern ha acordat signar el Contracte Programa 2007-2008 entre l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i l’Administració General de l’Estat per tal de garantir els recursos necessaris per dur a terme una millora continuada del transport públic a la regió metropolitana de Barcelona (RMB). El nou Contracte Programa comporta una subvenció de 1.206 milions d’euros per part de les administracions públiques que es destinarà al sistema de transport públic metropolità.
 
El Contracte Programa 2007-2008 ha estat concebut com un instrument de suport al transport públic per tal de millorar les condicions de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona. Vol potenciar el transport públic per atendre les necessitats de mobilitat i reduir la congestió del trànsit, i planificar i dirigir de forma integrada les xarxes de transport públic col·lectiu, tant les que discorren per carretera o vies urbanes com les que tenen infraestructures pròpies. El programa també té l’objectiu de definir un marc estable de finançament de les empreses, compatible amb els escenaris pressupostaris de les administracions implicades, així com garantir l’estabilitat financera de les empreses Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
 
Les subvencions acordades pel Contracte Programa 2007-2008 representen un increment del 23,7% de mitjana anual respecte del contracte anterior. L’Administració General de l’Estat hi aporta 299 milions d’euros; la Generalitat de Catalunya, 554 milions d’euros; l’Ajuntament de Barcelona el subvenciona amb 183 milions d’euros, i l’Entitat Metropolitana del Transport hi contribueix amb 170 milions d’euros.
 
Es dobla el cost del sistema de transport públic a Barcelona
 
El cost del sistema de transport públic a la regió metropolitana de Barcelona (tarifes + subvencions) ha passat de 506 milions d’euros anuals en el període 1998-2001 a 1.076 milions d’euros en el 2007-2008, la qual cosa suposa un increment de més del doble en 10 anys.
 
El cost del sistema de transport públic a la RMB té dues vies de finançament: la recaptació derivada de la venda de títols de transport i la provinent de les subvencions que aporten les administracions públiques.
 
En els darrers 10 anys el pes relatiu de les tarifes ha passat d’un 50% a un 44% en el finançament del transport públic, mentre que les subvencions de les administracions públiques han augmentat la seva participació del 50% al 56%.