El Govern destina 150.000 euros a estudiar els problemes de conducta infantils i les seves necessitats educatives

query_builder   15 abril 2008 13:40

event_note Nota de premsa

El Govern destina 150.000 euros a estudiar els problemes de conducta infantils i les seves necessitats educatives

 
·        Analitzarà el transtorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat, entre altres problemes de conducta
 
·        L’Observatori de Salut Mental de Catalunya serà l’encarregat d’elaborar el treball
 
El Govern ha encarregat un estudi per analitzar la complexitat dels problemes de conducta infantil i adolescent, que permetrà estudiar, entre altres, els afectats pel transtorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH). Aquesta investigació, que compta amb un pressupost de 150.000 euros, incidirà especialment a conèixer les necessitats educatives dels afectats i quines variables es presenten al llarg de la seva trajectòria educativa amb la finalitat d’establir les millors estratègies per intervenir i millorar la seva educació.
 
L’Observatori de Salut Mental de Catalunya durà a terme aquesta investigació sobre els problemes de conducta infantil i adolescent. Aquest centre, dependent de la Fundació Privada Parc Taulí, ha estat escollit per dur a terme l’estudi per la seva tasca investigadora en aquest tipus de transtorns.
 
L’estudi suposa complir una resolució del Parlament de Catalunya -18 de juliol de 2007- que insta el Govern a impulsar aquest treball. L’informe es basarà en un treball de camp i un informe posterior. Per això es constituiran 72 grups formats per 10 persones cadascun. Aquestes persones seran docents de primària i secundària, professionals d’Equips d’Assessorament Psicopedagògic, alumnes, pares, monitors d’esplais, pediatres i personal d’infermeria, professionals de serveis socials i dels Equips d’Atenció a la Infància i l’Adolescència. Els grups seran liderats per dos membres de l’Observatori de Salut Mental de Catalunya, que dirigiran, gravaran i analitzaran cadascuna de les sessions.
 
Un cop finalitzada aquesta fase, els representants de l’Observatori faran un informe final on detallaran quins són els problemes de conducta dels infants i adolescents afectats per TDAH a partir de l’estudi de la complexitat dels problemes i les necessitats educatives que generen i establint les estratègies d’intervenció més adequades.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined