El Govern potencia Tarragona com una de les destinacions principals de turisme cultural a la Mediterrània

query_builder   16 juny 2009 14:17

event_note Nota de premsa

El Govern potencia Tarragona com una de les destinacions principals de turisme cultural a la Mediterrània

  • El Govern aprova destinar 1,4 milions d’euros al Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana fins al 2012
  • L’objectiu és utilitzar el patrimoni romà de Tarragona, Altafulla, Constantí i Roda de Barà per desenvolupar un nou model turístic basat en els atractius culturals de la zona
Aprofitar al màxim la singularitat dels monuments romans de Tarragona, Altafulla, Constantí i Roda de Barà, declarats Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco l’any 2000, per consolidar aquesta zona com una de les principals destinacions de turisme urbà i cultural de la Mediterrània. Aquest és l’objectiu del Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana, al qual es destinarà un total de 4,2 milions d’euros fins al 2012, repartits a parts iguals entre el govern, el consorci d’entitats locals format pel Consell Comarcal del Tarragonès i pels quatre municipis del conjunt arqueològic romà, i el Govern espanyol.
 
Una de les accions bàsiques del Pla és cohesionar com a destinació turística tots els espais que conformen la Tarraco Romana. En aquest sentit, destaquen accions com la millora de la connexió entre els diferents conjunts, la creació d’un centre d’interpretació, el desenvolupament d’un pla de senyalització específica pel conjunt del patrimoni, i el reforçament d’un programa de marxandatge que difongui la destinació arreu. A més, des de Catalunya es liderarà la creació d’una xarxa de ciutats capitals de les províncies de l’Imperi romà i de ciutats amb patrimoni monumental.
 
Reforç de les estades curtes i de les excursions de dia
 
També es prioritzaran els mercats geogràfics que ara són més propers gràcies a l’AVE i a l’aeroport de Reus. Això permetrà potenciar les estades de poc dies (city breaks) tant de turisme internacional com domèstic.
 
D’altra banda, es treballarà per augmentar la presència del turista de sol i platja en visites culturals i excursions de dia al conjunt de la Tarraco romana. A més, es consolidarà la ciutat de Tarragona com a destinació de creuers més enllà de la satel·lització generada per Barcelona.
 
Altres accions previstes en el Pla són la millora de les sinergies de turisme amb els actius de la ciutat, especialment el comerç, i a rehabilitació d’espais arquitectònics nobles com a nous equipaments hotelers.
 
El Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana forma part dels Plans de Competitivitat orientats a destins turístics de projecció internacional del Pla del Turisme Espanyol Horitzó 2020, que vol fer més competitiu i sostenible el sistema turístic espanyol perquè pugui aportar més benestar social.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined