El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder ha anunciat avui, durant una visita a la comarca del Berguedà, la convocatòria el pròxim 14 de maig del Grup de Treball sobre la reordenació del sistema de peatges. Aquest òrgan, on hi ha representació del Govern, els grups parlamentaris, les concessionàries, sindicats i diferents institucions de la societat civil, s'encarrega de proposar les bonificacions i el rescat selectiu de peatges a Catalunya.
 
Un cop més el conseller s'ha manifestat favorable a caminar cap a un model de peatges més homogeni i que acabi amb el greuge comparatiu amb la resta de l'Estat. En aquest sentit, Recoder s'ha mostrat partidari d'apostar per mecanismes com l'Eurovinyeta, “que permetrien garantir les inversions de manteniment en la xarxa de carreteres”.
 
El conseller de Territori i Sostenibilitat també ha explicat que l'existència de peatges a Catalunya "es deu a la manca d'inversions de l'Estat i al dèficit d'infraestructures que això ha generat a Catalunya". Per tot plegat, Recoder ha fet una crida a respectar el reglament de circulació i a mantenir la reivindicació sobre l'acabament del greuge en el marc del Grup de Treball sobre la reordenació del sistema de peatges. "El govern ha de garantir el compliment de la legalitat", ha reblat el conseller.
 
Recoder ha recordat també que la Generalitat pagarà aquest 2012 uns 140 milions d'euros en concepte de peatge a l'ombra. "El Govern també paga peatges fruit d'aquesta situació de dèficit d'infraestructures, que hem de solucionar mitjançant un pacte fiscal que ens permeti acabar amb el greuge comparatiu i garantir les inversions que Catalunya necessita".
 
Tot i les dificultats pressupostàries, el Govern ha aprovat aquest any un nou sistema de descomptes que permet bonificacions que arriben al 100% d'alguns peatges. El nou sistema bonifica la recurrència o mobilitat obligada (30%), els vehicles més eficients energèticament (30%) i els que circulen amb tres o més persones (40%).
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 32