• La consellera d’Ensenyament valora que el TSJC no ha qüestionat en cap moment el model.
 
Fotografia
“El Departament d’Ensenyament i el Govern volem evitar que el model tingui esquerdes i per això recorrerem les sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya”. La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha fet aquestes declaracions valorant les noves sentències que s’han conegut avui del TSCJ. En les sentències “el model no es qüestiona” ha explicat la consellera, qui ha afegit que el tribunal ha recollit totes les informacions que se li van fer arribar en el seu moment per atendre les situacions jurídiques personalitzades.
 
La consellera ha explicat que el model està avalat en la sentència, però que la mateixa interpreta el que diu la Llei d’educació de Catalunya (LEC) en relació al període en què es pot demanar l’atenció individualitzada. En aquest punt, es podria interpretar que es pot demanar l’atenció individualitzada en qualsevol dels cicles i etapes educatives no universitàries.  La consellera ha recordat que l’article 11 de la LEC deixa clar que l’atenció es fa en els primers ensenyaments i en l’article 56 s’especifica que els primers ensenyaments són fins el segon cicle d’educació infantil. Per tant, considera que en la sentència el periode d’atenció no s’adequa a la LEC.
 
La consellera també ha valorat el fet que un dels aspectes que reclamaven els demandants és que el règim sigui bilingüe i aquest fet “ha quedat clar que no s’ajusta al model de la LEC”.
 
La consellera, a petició dels periodistes, ha avançat el percentatge de coneixement de llengües, segons les dades de la preinscripció: Un 72,56% entenen català i castellà, un 4,38% cap de les dues, un 7,23 només el castellà i un 15,83% només el català. “Davant d’aquesta diversitat”, ha comentat Rigau, i tenint en compte que a quart d’ESO els resultats a castellà eren del 72,8 i en castellà del 73,9, “el model és bo”, ha conclòs.