• La titular d’Ensenyament opina que la proposta del Ministeri d’Educació de pagar escoles que tinguin el castellà com a llengua vehicular és fruit de la impotència envers la consideració d’escola catalana
 
  • Rigau creu que Wert pensa “en un model educatiu que respon a un sol model nacional. Pensa que pot  treballar a favor de l’espanyolització a través d’una llei d’educació”
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha assegurat avui que d’acord amb l’Estatut “no se separarà l’alumnat per raó de llengua i que no trencarem la cohesió social”.  La consellera ha respost d’aquesta manera a les declaracions d’ahir del ministre d’Educació, José Ignacio Wert.
 
Rigau ha valorat la possibilitat que el Ministeri d’Educació pagui escoles que tinguin el castellà com a eina vehicular dient que “és fruit de la impotència” davant la consideració d’escola catalana. A més, ha explicat que la proposta no té el suport normatiu ni pedagògic.
 
Segons la titular d’Ensenyament, seria una il·legalitat separar els alumnes catalans en funció de la llengua: “Seria cosa fora de norma. Queda clar amb aquesta proposta que pensen en tothom menys en els alumnes, pensen en la política amb un nivell de confrontació. El castellà a les escoles de Catalunya té una bona salut.” Rigau ha recordat que en les proves estatals es demostra que el nivell de domini de castellà  a les escoles catalanes està a la mitja o per sobre. I ha afegit que el domini dels castellà està garantit.
 
Irene Rigau també ha valorat les declaracions del ministre d’Educació sobre la relació entre independentisme i escola. La consellera ha declarat que veient les imatges de la manifestació de l’11 de setembre es pot veure que es tracta d’un sentiment intergeneracional i transversal. En to irònic li ha dit: “Però quines evidències hi pot haver? Potser es refereix al fet que creix el nombre alumnes a Catalunya i com que van a l’escola, hi ha més independentistes”.
 
En relació a l’avantprojecte de Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa, Rigau ha explicat que “el que planteja en el seu projecte de llei és treure competències de les comunitats autònomes en general i evidentment de les que tenim llengua pròpia. El que somnia és amb un model educatiu que respon a un sol model nacional. Pensa que pot  treballar a favor de l’espanyolització a través d’una llei d’educació”.
 
La consellera d’Ensenyament ha assegurat que l’educació és un procés i que l’obligació del Departament d'Ensenyament i del Govern és garantir el coneixement dues llengües i una estrangera a l’acabar l’etapa obligatòria.
 
 
3 d’octubre de 2012