• Irene Rigau: “L’aplicació de la interlocutòria xoca amb una llei orgànica, la LOE, i una llei del Parlament, la Llei d’Educació de Catalunya”
 
  • La consellera Rigau ha afirmat que “la llengua del grup no es canvia segons els alumnes, forma part del projecte lingüístic del centre, que deriva del projecte educatiu, i aquest és presenta en el Consell Escolar”
 
  • “Confiem que el recurs que hem presentat ens serà favorable”
 
  • Rigau ha defensat el model lingüístic de Catalunya, i ha assegurat que no se separarà els infants per raons de llengua
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha declarat que el Departament d’Ensenyament recorre la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que estableix que el sistema ha d’adaptar-se a tota la classe quan un alumne demana l’atenció en llengua castellana. La consellera ha recordat que la mesura cautelar de la interlocutòria s’ha dictat en un procediment que encara no té sentència i ha afegit que “el pretès canvi que proposa la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya no és possible perquè xoca amb una llei orgànica, la LOE, i una llei del Parlament, la Llei d’Educació de Catalunya”.  
 
Rigau ha declarat que “no contemplem la possibilitat d’executar la resolució en els termes que esta presentada”, i que “confiem que la resolució al recurs que hem presentat ens serà favorable. La història ens permet pensar-ho i la nostra obligació és vetllar per donar resposta positiva a un sistema del qual hem demostrat la seva bondat”.
 
La consellera ha defensat el model lingüístic de Catalunya, que té més de 30 anys de recorregut, i que està blindat pel Parlament de Catalunya a través de la Llei d’Educació de Catalunya: “Ensenyament ha seguit una política de defensa total del model lingüístic i ho seguirem fent. Lamentem haver de defensar constantment el model però no ens cansarem de fer-ho”. La titular d’Ensenyament també ha recordat que “continuarem defensant un model que té per norma no separar els infants per raó per llengua i que sabem que dóna als alumnes els mateixos coneixements en totes dues llengües”.
 
La consellera ha assegurat que “la llengua del grup no es canvia segons demanin els alumnes o les seves famílies, forma part del projecte lingüístic del centre. Aquest deriva del projecte educatiu i es presenta en el Consell Escolar, que és qui determina  quines matèries es fan en cada llengua i les hores que s’hi destinen”.
 
Irene Rigau ha recordat que “els pares i mares trien els centres coneixedors del seu projecte lingüístic i de centre, i és per això que no pot prevaldre el dret d’un pare. Quan puguem recórrer i explicar tot això s’entendrà el perquè no és viable”. La consellera d’Ensenyament ha destacat que “estem convençuts que guanyarem aquesta qüestió. Recentment vam presentar els resultats de les proves de 4t d’ESO i s’ha vist com el nivell de català i castellà és equivalent. Aquest és l’objectiu i la realitat. Es comença amb intensitats diferents però s’acaba amb realitats equivalents”.