• La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ho ha dit aquest matí durant una entrevista a Ràdio 4
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que la Lomce “és la llei de la desconfiança, feta amb solitud i feta amb una data de caducitat que porta a l’etapa del Govern”. Rigau ha explicat que és la llei de la desconfiança perquè “treu les competències de les comunitats perquè considera que el Ministeri farà millor els programes” i  “treu els pares dels consells escolars dels centres”. Ha afegit que “és la llei de la desconfiança  quan diu que els exàmens finals ja els faran al final de cada etapa i els corregiran en alguns casos professors de la privada a la pública. Més desconfiança que això...”. La consellera d’Ensenyament ho ha dit aquest matí durant una entrevista a Ràdio 4.
 
En relació a l’aplicació de la llei, la titular d’Ensenyament ha recordat que es recorrerà la llei al “Tribunal Constitucional tan bon punt surti del Senat” i que no veu possible que es pugui aplicar el proper curs: “fer canvis al setembre que ve vol dir que al febrer han d’estar publicats els programes, has de formar el professorat per aquest canvi, has de preveure les mesures organitzatives adequades i jo no veig la possibilitat de fer-ho bé”. Irene Rigau ha destacat que el seu principal objectiu no és aquesta llei sinó que és “garantir que els nens i les nenes a partir de cinc anys llegeixin i llegeixin bé”.
 
La consellera Rigau ha assenyalat que les prioritats del Departament d’Ensenyament “són lectura i escriptura i càlcul a primària, millorar les matèries científiques a secundària, fer que es continuï estudiant i reformar la formació del professorat”.  En aquest sentit, ha dit que “tots els països que han fet un salt qualitatiu en la millora dels ensenyants han canviat la naturalesa de la formació del professorat” i que “la clau és el domini de les matèries que ha de transmetre el professor i, a més a més, el domini també de les seves metodologies”.
 
Durant l’entrevista, la consellera d’Ensenyament ha assegurat que s’està treballant per afavorir el plurilingüisme: “a Catalunya hi ha prop d’un 36% de centres que tenen matèries en anglès, uns fan una assignatura, altres fan una part de l'assignatura, altres fan el treball de recerca” i “ hi ha mil quatre-cents centres que estan aplicant el plurilingüisme”. “Estem defensant fórmules equilibrades que permetin optimitzar tots els nostres recursos i alhora que s’adeqüin a les necessitats lingüístiques de cada centre”, ha destacat la consellera Rigau.
 
La titular d’Ensenyament, durant l’entrevista, també ha parlat sobre les noves tecnologies. Ha afirmat que “els temps demanen que se sàpiguen utilitzar” i que “avui dia la presència digital està garantida a tots els centres”. Així mateix, ha explicat que, dins del marc de la Mobile World Capital Barcelona, “aprofitem que Barcelona és la capital mundial per fer una sèrie de col·laboracions en què els nostres alumnes elaboren materials fan aplicatius, entre altres aspectes”.
 
11 d’octubre de 2013